Fråga: Skärmen blöder i svart?

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av FrozenWithin, 11 jun 2012.

  1. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Det märks främst när man startar mobilen, en längre reva på ca 2 cm uppe till vänster som går snett inåt mot skärmens mitt.

    Sen en mindre liknande reva mitt i skärmen ungefär. Sen är det små fläckar och prickar ute här och var längs kanterna och en och annan inne i skärmen också.

    Syns även om man bläddrar i menyerna i program om man bläddrar sakta då det syns i glipan från ena programgruppen till nästa, liksom när man bläddrar mellan tagna foton där mörka partier i fotot finns.

    Det första uppe i vänstra hörnet såg jag väl relativt tidigt. Men tycker de senaste fläckarna inte är något jag sett förr. Kan det blir värre och värre detta alltså?

    Jobbar jag med mobilen som vanligt och har ljusa bakgrunder verkar jag inte kunna se dessa fenomen. Dags att åka tillbaka igen och byta mobil?

    (Har världens oflyt i så fall, för innan jag tog denna fick jag åka 2 svängar till Media Markt för att en Samsung Galaxy S2 jag köpt brusade när man ringde, så gjorde även den nästa följt av att de hade slut så därför tog jag Razren som jag känt mig nöjd med fram till dessa fläckar började komma). :cry:
     
    Last edited: 11 jun 2012
  2. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
  3. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Okej, tråkigt.. Ser ur såhär på min iaf. Länkar en bild.

    Är det nån risk att det blir värre? Följde tråden men vet inte vad man ska tro då en del verkar ha fått telefoner som inte hade problemet. :ehm:

    http://ladda-upp.se/bilder/ilxnkuhqedhzmp/
     
    Last edited: 11 jun 2012
  4. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    Jag hade det problemet med en gammal sonyericsson k550i, det blev en blå/svart fläck på skärmen som bara växte och växte tills den var oanvändbar
     
  5. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    I länken som skribent ovan skickade lät det på vissa inlägg som att det minskade med tiden. Kan det stämma på nåt sätt?

    Tack för svar så långt även om senaste svart gjorde mig än aning orolig. o_O
     
  6. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Ringde Motorolas Support via deras svenska nummer och pratade med en svensk kvinna (sen om hon sitter i USA vet jag inte) men enligt henne, efter att hon snackat med nån tekniker där, så skulle det vara så/är så på dessa mobilers skärmar. Skumt. Skummare. Skummast? Vadå 'SKA' vara så..?

    Nåja, hon sa att det inte blir värre iaf, utan det som är där är där för att stanna. :P
     
  7. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Nej den blir inte värre ned tiden och som sagt byter du ut den så kommer du få en liknande

    Sent from my XT910 using Tapatalk
     
  8. andysign

    andysign Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    1 824
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Inte helt rätt där, jag hade lite så på min första telefon, fick skärmen bytt av döda pixlar, sen så var det såna fläckar överallt.

    Så fick bytt telefonen och nu har jag inget sånt, sambon har heller inget på sin razr
    så vi hade väl ifs väldig tur, men betalar man ett par tusenlappar för en highend lur så borde man inte få sån skärm...
     
  9. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Fast chansen är ändå stor att man får en "med fläckar" jag stör mig ändå inte på de eller har inte ens märkt av dem. Fast letar man efter problem så kommer de att existera, såklart..
     
  10. andysign

    andysign Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    1 824
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Jo inte direkt en 50/50 chans.
    Men jag brukar använda telefonen nattetid i möra rum, spela spel alt kolla youtube, så när det är svart och mörk skärm så lyser dom igenom, lr iaf gjorde ;)

    Men tycker inte det är en bra deal av motorola att låta det vara så, ingen färdig produkt...
     
  11. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Nä, är verkligen inte skoj. Men är väl som det är..
    Frågan är om det är värt att lämna in eller inte då den ena fläcken är rätt stor.
    Vet inte vart MediaMarkt och Motorola har sina lagningsställen. För när man läst på
    Galaxy S2-tråden lämnas Samsungs grejer tydligen in till nåt ställe som inte har så bra rykte.
     
    Last edited: 15 jun 2012