Fråga: Skärmen förstör sig själv? Ingen är säker?

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av Gnubaver, 23 feb 2014.

  1. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har läst på lite angående problem med Z1'an, och detta är verkligen skrämmande: http://www.xperiablog.net/2013/11/0...ays-for-xperia-z-series-suggests-leaked-info/ < Denna länk pekar på vanliga Z modellen, men comment tråden nedan har fyllts på sen den skrev med folk som även upplevt det med Z1

    Tydligen så kan skärmen spricka av sig själv närsomhelst.

    Herregud, nu är jag orolig varje dag jag tar upp den för att den ska ha spruckit av sig själv?

    Vad gör jag om den bara går sönder av sig själv efter garantin har försvunnit?

    Är det nån på forumet som upplevt detta?

    Sony gick tydligen in i början och fixade detta gratis på garantin, men efter det inte accepterat några mer telefoner, det var väl för att få bra rykte att dom fixar det, för att sedan skylla resten av incidenterna med skärmen på att användaren orsakat problemet.


    Känns ju inte som en direkt som en framtidsäker telefon.
     
    Last edited: 23 feb 2014
  2. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Hur vet du att S5an håller bra kvalitet? Du vet att ungefär 50% av alla S4 har sålts med ett defekt batteri? Sen har ju Note3 haft sina roliga problem som Knox, regionlås, kommande inbränningar av AMOLED-skärmen osv.
     
  3. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Spontant känns det en smula överdrivet att vara orolig för detta, med tanke på antalet telefoner som Sony sålt tror jag det är ändå en väldigt liten andel som har råkat ut för detta problem. Du är aldrig 100% säker mot fabrikationsfel i vilket fall och det är elektronik vi talar om. Ja, det skulle vara jäkligt surt om det inträffade och garantin inte gäller, så klart, men jag har svårt att se att det hänt så pass många gånger att jag skulle se det som ett jättebekymmer.
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det som suger lite med sony nu tycker jag är att det är ändå förhållandevis många som faktiskt fått skärmar som spruckit samt bakstycken där limningen släpper osv och att det inte alltid är så lätt att få det fixat på garantin speciellt inte glaset då det är så svårt att bevisa hur det gått till.

    Men som det påvisats innan alla tillverkare verkar ha problem med nånting.. på min note 2 var det priblem med SDS vilket jag råkade ut för. S3 hade samma sak.. S4 hade svullet batteri. Ledordet i de flesta fall är vä som vanligt... köp aldrig först utan vänta och se hur det tar sig.
     
  5. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Hur lätt är det i Sverige att få skärmen att gå på garanti om man verkligen VERKLIGEN står på sig? jag menar om min telefon ligger på bordet på kvällen och nästa dag är hela skärmen sprucken då kommer jag fan inte betala 1500 för ny skärm.
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag skulle säga att just med skärmproblem är det nog jävligt svårt rent ut sagt. problemet med Z och bakstycket som släppte var ju mer lätt att se som ett generellt problem men just en sprucken skärm är jäkligt svårt. Även om man vet att problemet finns så ska man blint lita på alla de som hör av sig om problemet och byta kostnadsfritt... Det är inte svårt att se att det inte lirar ur företagssynpunkt. Frågan är hur lätt det är att lösa ett sådant problem eg...

    Sen tror jag inte problemet med just skärmarna är sådär galet utbrett heller och förmodligen ett batchproblem bara och dessutom en tidig batch får man ju hoppas på.

    Sen utan att vara dryg nu så är det ju så att om du inte vill betala för en ny skärm... så får du helt enkelt använda en trasig. Har det en gång sagts nej så ska det nog mycket till för att de ska ge sig men det är klart... tillräckligt mycket oljud skapar ju en reaktion nån gång ;)
     
  7. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Pytteliten spricka = trasig digitizer = icke fungerade telefon.
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER


    Då blir kontentan ist att du inte har nån telefon. Läget ändras ju inte iaf lixom.
     
  9. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Så du menar att det inte kommer att självhända på alla telefoner till slut? Med förutsättning att dom inte tappas och hanteras varsamt.
     
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER


    Ja det menar jag absolut
     
  11. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Är knappast ett problem, känn dig säker.