Övrigt: Skärmen har lagat sig?

Diskussion i 'Nokia 7 Plus' startad av thr, 29 apr 2019.

  1. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag lämnade in min 7 plus på service för ett par veckor sen pga att laddkontakten var glapp och att skärmen (touchen) slutade fungera typ 20 gånger i timmen så att man fick lov att släcka den och tända den igen för att den skulle börja fungera.
    Båda problemen finns det många rapporter om på Nokias forum.

    När jag fick tillbaka den så stod det att porten var bytt men att inget hade gjorts åt skärmen eftersom den fungerade utan anmärkning efter deras kontroll. Jag tog tillbaka mobilen samtidigt som jag kände mig lite bitter över att dom antagligen bara hade testat mobilen i ett par minuter för att ta reda på om den fungerade eller inte och att jag skulle få skicka in den igen så fort jag har konstaterat att problemet kvarstår.

    Men problemet verkar inte vara kvar. Nu har jag använt mobilen som vanligt i några dagar och det har hittills inte hänt. Innan jag skickade in den så hade det troligtvis hänt hundratals gånger under samma tid.
    Kan det här verkligen bero på något som jag som användare har gjort? Det är ju andra som har exakt samma problem. Jag har även återställt mobilen till backupen som fanns från innan servicen, så jag har samma appar med samma inställningar.

    Just nu är jag positivt överraskad men jag känner också en oro över att problemet ska komma tillbaka eftersom inget verkar ha gjorts åt det.

    Vad tror ni? Nån annan som har skickat in den pga samma fel?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jag skulle tro att problemet med touchen var pga den dåliga laddporten. Sonens moto g5 hade liknande symptom när dennes laddport var dålig och de försvann givetvis efter bytet.
     
  3. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Tja, det är ju en teori så god som någon. Det är kanske fler delar av moderkortet som byts samtidigt som porten?

    Men ok, då är det inte orimligt att den har fixat sig så då behöver jag inte oroa mig för att problemet finns kvar.
     
  4. Fraz

    Fraz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    200
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 8,4"
    Touchpaneler är väldigt känsliga för jordningsproblem. Om det är något glappigt i kretsen kan jag lätt tänka mig att panelen stängs ner per design, för att inte generera massa ghost-touch eller skada kalibreringen.
     
    chraist gillar detta.
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Lite detta jag tänkte var problemet med den defekta porten.