skärmen lever sitt eget liv.

Diskussion i 'Blade' startad av thorkel, 6 jan 2011.

1. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej

Eftersom jag har min N1 på lagning så gick jag och köpte en Blade som ersättning tills min andra telefon kommer hem igen. Nu är det dock så att min skärm har mer eller mindre slutat att svara när man trycker på den.

Har testat med systemåterställning vilket resulterade i att allt fungerade som vanligt i fem minuter men sen var det stopp.

Jag tror inte att det är hårdvaran det är fel på, eller tror ni något annat? Förslag på lösningar uppskattas.

Telefonen är för övrigt köpt här i Sverige på Telia.

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det råkar inte vara så att du har slängt in FroYo?

Det finns en bugg i de 2.2or som använder den gamla kerneln. Vad som händer är att digitizern inte verkar vakna när man tänder skärmen. Om du kör en custom 2.2 är enklaste lösningen att flasha en 2.1a tillsvidare. ZTE har precis släppt den nya kerneln och det borde lösa problemet i kommande 2.2-ROMar.

Har du inte bytt ROM föreslår jag att du reklamerar telefonen.

3. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nope, har inte haft tid och ork (lyckligtvis) att slänga in något annat.

Problemet är att jag har köpt den här telefonen som ersättning för en telefon som är på reperation och har inte lust att lämna in den här för då kommer jag att vara helt utan telefon.

Kan det finnas en möjlighet att det börjar fungera om man flashar om den med en stockrom, om det nu går att hitta en sån på nätet. Jag vet att det inte borde vara några förändringar eftersom jag inte har låst upp den men uppenbarligen så mår inte mitt aktuella os bra eftersom det återkommer även efter en systemåterställning. Kan man komma in i Bootloadern med någon form av knappkombination utan att den är upplåst och på så vis försöka återställa den den vägen?

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Telia har väl en 7-dagars DOA-policy. Är det mindre än 7 dagar sen du köpte den ska du få en ny i utbyte i butiken om det är något fel på den.

5. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

För sent

Har haft telefonen längre än så dessvärre.

6. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Fick samma symptom på grabbens blade som telia har skickat till Anovo för rep. Trist då det var hans stora julklapp :(.

7. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu slutade min historia med att jag fick lämna in telefonen. Surt med tanke på att jag köpte den här i väntan på att min N1 ska komma tillbaka från England.

I butiken suckade dom mest och konstaterade att var tredje telefon som lämnar butiken också kommer tillbaka inom ett par veckor. Det verkar som om ZTE har lite ojämnheter i produktionen men telefonen är väldigt prisvärd när den väl fungerar.. :)