1. Mobilabonnemang: Välj kampanj som passar dig bäst! 4 månader till halva priset eller 2 månader till halva priset och 50 GB (giltigt i 12 månader). Ingen bindningstid & fria samtal ingår i alla abonnemang.
    Stäng notis
  2. Stäng notis
  3. Unpacked-nyheter: Fold 4 | Flip 4 | Watch 5 | Buds Pro 2
    Stäng notis
  4. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis
  8. Stäng notis
  9. Stäng notis

Problem: Skärmen lossnat från ramen Z3 compact

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Murer, 31 aug 2015.

  1. JohnnyMann

    JohnnyMann Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Min skärm lossnade på z3c, skickade in den på garantirep, fick tillbaka en Xperia X istället.
     
    bernard gillar detta.
  2. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 800
    Mottagna gillanden:
    500
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Lossnade på min dotters med efter en reparation. skickade in den innan jul och fick tillbaks den idag med nytt moderkort. de har då limmat om baksidan verkar det som.
     
    bernard gillar detta.
  3. padde

    padde Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha och nu har min lossnat för tredje gången. så nu skall jag försöka häva köpet. garantin gick tyvärr ut i september.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    38 537
    Mottagna gillanden:
    40 878
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 4
    ROM:
    Stock
    Platta:
    IPad Pro 12.9
    ROM:
    IOS 14
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  5. padde

    padde Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite surt är det. är nöjd med telefonen. lustiga är att på Xperia care sidan har det stått att garantin skulle gälla till 2017-02-10. registrerade mitt ärende och fick mejl med anvisningar. dagen efter innan jag skall packa ihop och skicka kollar jag igen. då står det plötsligt "ingen garanti" ringde och kollade killen bekräftade att garatin gått ut. man kan ju undra varför det ändrades?
     
  6. combatzone

    combatzone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    reklamationsrätten gäller i 3 år
     
  7. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej @padde@padde, jag beklagar att höra om det som har hänt din om det som har hänt. :(

    Du har giltig garanti i två år från inköpsdatumet, skulle du kunna ta en titt på ditt kvitto för att se när du köpte din enhet? Vad gäller garantin som visas under Min support så är detta endast en "fabriksgaranti" som räknar fabrikationsdatumet med ett par månader tillagda, men detta innebär inte den faktiska garantiperioden utan är endast en ungefärlig indikation. Om du har giltigt inköpsbevis som påvisar att enheten fortfarande är inom två år från inköpsdatumet så kan du fortfarande skicka in- och få enheten reparerad inom garanti förutsatt att det är ett fabrikationsfel.

    I annat fall så har du som nämnt ovan en reklamationsrätt i tre år från inköpsdatumet enligt svensk konsumentlag där du kan be din återförsäljare lägga upp ett ärende åt dig. På så sätt får vi information om ditt ärende, tidigare servicehistorik, inköpsbevis samt andra handlingar relevanta till ärendet så kan vi från vår sida gå in och ta ett beslut. Om du har upplevt samma fel tre gånger så kan det vara läge att upprätta ett reklamationsärende istället för att skicka in enheten på service, men hur du önskar gå till väga är givetvis helt upp till dig! :)
     
  8. padde

    padde Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej och tack för svar
    Telefonen beställdes 2014-09-18 och levererades 2014-10-01 har jag för mig. Har skickat in ett mejl till adressen [email protected] där jag beskriver mitt problem och refererar till min reparations order. Dock har jag inte skickat in telefonen eftersom jag såg att den inte hade någon garanti. Men menar du att jag måste dra detta via Telia?
     
  9. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Nej då, du behöver inte blanda in Telia. Jag har tagit en titt på ditt ärende och informerat min kollega om åtgärd från vår sida, han kommer att svara dig under dagen. :)
     
    bernard gillar detta.
  10. padde

    padde Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar för hjälpen :)
     
  11. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    239
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Första inlägget. Det jag alltid uppskattat med Sony är deras 2 åriga garanti. Nu är de ju inte ensamma om det längre utan jag tror de flesta kör så ( förutom Apple). Även om man kan regga telefonen och även få upp garantitid i telefonen så tycker jag nog att man bör hålla koll på kvittot. 24 månader från inköpsdatum=glasklart ( även om man Kan reklamera ett år till men blir tuffare).
     
  12. marges

    marges Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Övrigt:
    Sony KDL-55W808C
    Chromecast with Google TV
    Chromecast Audio
    Skickade in telefonen och har nu fått en offert på närmare tusenlappen för att byta baksidan, som enligt Xperia Care inte går på garanti (trots att den inte blivit tappad, finns inte heller några andra skador som tyder på yttre åverkan). :(Den lossade skärmen och trasiga luckan nämns inte i offerten men de har ju vid tidigare tillfällen åtgärdats kostnadsfritt på garanti, trots att Xperia Care lika gärna borde kunna hävda ovarsamhet även där. o_O

    Telefonen är varsamt använd (med skal) och ändå har den spruckit. Solklart garantiärende enligt mig, men Xperia Care nekar. Har förstått att detta är ett relativt vanligt fel på Z3 Compact (även om Xperia Care tydligen nekar till det också). Att telefonen redan varit inskickad flera (3) gånger tidigare tyder också på att kvalitén inte är vad den borde vara (min Z2:a har i jämförelse aldrig varit inskickad, trots att jag är mer ovarsam och haft telefonen längre).

    @Emir-SonyXperiaSupport@Emir-SonyXperiaSupport: Ser att du varit mycket hjälpsam i tråden, så jag tänkte höra om du tror att det finns någon chans att komma vidare i detta ärende eller är det lika bra att glömma telefonen? Känns inte värt att lägga 1000 kr på telefon som redan strulat en hel del, när det bara är några månader kvar på garantin. :( Tack på förhand! :)
     
  13. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej @marges@marges, surt att höra om strulet. :(

    Skulle jag kunna få ditt ärendenummer via PM? Det är lite svårt för mig att svara kring ditt ärende då jag inte haft möjlighet att kika närmre på det är jag rädd. :(

    Återkom med ärendenummer så ska jag ta en titt på det åt dig! :)

    /Emir
    Sony Mobile
     
    marges gillar detta.
  14. marges

    marges Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Övrigt:
    Sony KDL-55W808C
    Chromecast with Google TV
    Chromecast Audio
    Tackar! PM skickat. :)
     
  15. marges

    marges Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Övrigt:
    Sony KDL-55W808C
    Chromecast with Google TV
    Chromecast Audio
    wenom666, SHM och bernard gillar detta.
  16. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
  17. Tagonite

    Tagonite Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem med min Z3 Compact, skärmen har lossnat i övre högra hörnet.

    Edit: Sony bytte displayen och luckorna efter att jag pratat med dem. Garantin gick ut i november.
     
    Last edited: 1 apr 2017
  18. McKan

    McKan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    Märkte idag att skärmen börjat lossa uppe i högra hörnet. Den var inne för ett år sedan och lagades för att skärmen lossade uppe i vänstra hörnet (Gick via Tele2 där telefonen är köpt). Garantin gick ut för två veckor sedan. Någon som vet vad det kan kosta med byte av front (tror jag läste 1000kr i tråden) eller gör de det gratis?

    @Emir-SonyXperiaSupport@Emir-SonyXperiaSupport Kanske kan svara på detta? Funderar om det är värt att skicka in den
     
  19. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    847
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
  20. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Hah, fortfarande problem med lossnande skärmar på z3c ser jag. Förra året hade jag otroliga problem , skickade in med vändande post helatiden till mobylife (måste vara mycket billig arbetskraft där) fick tillbaka luren med flärpande bakstycke. Köpte tillslut ett plastbakstycke från aliexpress, samma färg och känsla som original. Tio dollar. Slet av originalet och tryckte dit möget.

    Svärmor fick telefonen sen. Än idag sitter det, och det roliga i kråksången är att bilderna är skarpare nu. Sony har allvarliga problem med kvalitetskontroll, alternativt tar för många ekonomiska genvägar. (Fast ska jag vara ärlig så gör ju alla telefontillverkare det ju så klart)