Hej
@padde, jag beklagar att höra om det som har hänt din om det som har hänt.
Du har giltig garanti i två år från inköpsdatumet, skulle du kunna ta en titt på ditt kvitto för att se när du köpte din enhet? Vad gäller garantin som visas under Min support så är detta endast en "fabriksgaranti" som räknar fabrikationsdatumet med ett par månader tillagda, men detta innebär inte den faktiska garantiperioden utan är endast en ungefärlig indikation. Om du har giltigt inköpsbevis som påvisar att enheten fortfarande är inom två år från inköpsdatumet så kan du fortfarande skicka in- och få enheten reparerad inom garanti förutsatt att det är ett fabrikationsfel.
I annat fall så har du som nämnt ovan en reklamationsrätt i
tre år från inköpsdatumet enligt svensk konsumentlag där du kan be din återförsäljare lägga upp ett ärende åt dig. På så sätt får vi information om ditt ärende, tidigare servicehistorik, inköpsbevis samt andra handlingar relevanta till ärendet så kan vi från vår sida gå in och ta ett beslut. Om du har upplevt samma fel
tre gånger så kan det vara läge att upprätta ett reklamationsärende istället för att skicka in enheten på service, men hur du önskar gå till väga är givetvis helt upp till dig!

Click to expand...