Fråga: Skärmen lyser när telefonen är fulladdad

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av edhunter, 10 sept 2013.

1. edhunter

edhunter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T
    Hej Hej

Har haft min SG3 4G i ett tag nu. Är några saker jag har börjat störa mig på välidgt mycket:

Jag laddar telefonen varje natt i ett uttag nära sängen. Telefonen har alltid börjat lysa när den är färdigladdad och stänger då inte av sig förräns man manuellt låser skärmen - detta löste jag genom att alltid ladda telefonen med skärmen ner mot bordsskivan. Irriterande och jäkla dåligt att det ska vara så men fullösningen har funkat hittills.

Mitt problem är nu att telefonfanskapet har börjat pipa när den är färdigladdad (har den antagligen gjort hela tiden bara att jag inte vaknat av det). Signalen är som den när man stoppar in laddaren i telefonen.

någon mer som upplever dessa problem, och som framförallt har något förlsag på hur jag ska lösa detta?

2. SnArc

SnArc Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

För att ta bort ljudet helt måste du roota. Själv har jag mobilen på ljudlös nattetid för att slippa vakna av ljudet. Skärmen tänds visserligen men den slocknar efter en stund.

3. docky34

docky34 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Samma fråga har redan varit uppe och då kom det flera möjliga svar. Vissa hade problem med laddaren, andra med processer som kördes i bakgrunden och tömde batteri så att den fick ladda till 100% om och om igen. Så fort den kommer upp till 100% plingar den och tänds skärmen. Testa att stänga av allt onödigt eller också att återställa telefonen helt och hållet. Byt laddaren och se om det hjälper. Ladda telefonen under dagen och kolla varför den går på och plingar hela tiden ( då du har tid att göra det)

MVH

4. evening.beam

evening.beam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Det hjälper dock inte att ha den på ljudlös på flera modeller, då systemljud spelas ändå. Använder man då dessutom mobilen som alarm finns risken att man råkar stänga ljudet till alarmet och inte vaknar.

IMHO så har samsung klantat sig ordentligt när de lagt in tvingande ljud på en massa olika event, som man bara kan döda om man rootar.

5. pesbob

pesbob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Äntligen går det att få bort att skärmen tänds och att det låter :)
    Root + Xposed är lösningen.

6. prettythingd

prettythingd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Utveckla gärna, länkar eller dylikt.
    Jag har rootat och har "Xposed network" men hittar inget bland dom inställningarna

7. tissot

tissot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tja..
    Jag har liknande problem när jag kör jellybean 4.3 custom rom. Jag testade xposed modulen wanam. Den finns att ladda ner via xposed frameworkappen.
    Aktivera modulen och starta om mobilen, i wanam finns det smått o gott att ställa in. Bla vakna vid fullt batteri mm.

Nu kör jag SentinellROM 6.0 med boeffla kernel. (Cyanogenmog 11)
    Nu kan jag styra allt perfekt som jag vill.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk

Last edited: 22 jan 2014