Skärmen på min Liquid är sönder :-(

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Chichin, 19 feb 2010.

1. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Förlåt att jag tar lite av tråden nu men även jag har lite problem med skärmen.

Efter jag kollat på tv igår och plocka upp mobilen ur fickan så fanns det massa små prickar som precis täcker klockan. Även enbart tjock svart färg finns på högra sidan uppe i hörnet (dock väldigt lite).

Hur gör jag nu? Även om jag anser att det inte är mitt fel så orkar jag inte skicka iväg på på lagning och vänta 1-2 månader (hört en del skräckhistorier). Problemet känns för litet för att jag skulle vara mobillös en sådan lång tid, även om det är riktigt irriterande. Finns det någon verkstad här i Sverige som kan fixa det för en billig penning?

Köpte den från Expansys i Januari.

2. Mautana

Mautana Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eftersom mobilen inte säljs i Sverige har jag svårt att tänka mig att någon har komponenter för att laga den här också.

3. Chichin

Chichin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Mobiler ska numera gå via återförsäljare enligt Acer så skicka INTE den till dem, gå via återförsäljaren så tar det nog inte så många veckor.

4. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Men Expansys skickar dig bara vidare till Acer :-(

Dessutom har prickarna börjat förflyttas och försvunnit en aning. Kan det vara vätska? Eftersom jag var ute igår under kvällen och gick.

5. gockemannen

gockemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte två från expansys varav en gick sönder. Ett samtal med expansys support, sen iväg med luren till dem. Pengarna tillbaka på kontot inom en vecka. Jag förstår inte vad folk har att klaga på när det gäller expansys. Mycket bra kundtjänst och snabb support. //GockeMannen

6. DR_Gonzo

DR_Gonzo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta verkar vara ett stort problem med Liquiden. Framför allt med den vita luren. Hoppas att Acer löser detta på ett smidigt sätt med kunderna. Om man läser vad som skrivs i forumet som det var länkat till verkar det vara lite från land till land om man får det på garantin eller får lätta på lädret själv.
    Hur går det med din lur då Chichin?

7. Chichin

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Den är hos pixmania just nu, väntar svar därifrån bara så återkommer jag.

8. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har nu fått klartecken från eXpansys att returnera produkten. Men dom bjuder inte på frakten? Jag har fått en pdf fil från dom men antar att det är upp till mig att fixa frakt via DHL? Hur mycket kostar det?

9. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Säger de att du måste använda DHL? Annars kan man ju skicka med Posten, de samarbetar säkert med någon logistikfirma i Frankrike som kör ut paketen. Alternativt, kolla med Schenker eller TNT...

10. gockemannen

gockemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skickade min med posten. Slog in kartongen i tidningspappaper och slaskade på ett par frimärken. Gick jättebra!

11. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vad för frimärken? Har tänkt dra ner till Posten imorgon och just nu känns det som att det kommer bli en dyr affär :/

12. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 20 apr 2010
  13. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Tänk på att du inte har försäkring när du skickar den som brev, men det blir mycket billigare!

14. DR_Gonzo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du inte fått något besked från Pixmania än? Nu har det ju gått ganska lång tid.

15. Chichin

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Ursäkta, hade nästan glömt av tråden. Jo, jag har fått tillbaka luren, reparerad och klar :-) Tog väl typ 20 arbetsdagar att få igen den, alltså tre veckor men nu funkar den och är nöjdare än nånsin! Sitter och väntar på den officiella uppdateringen till 2.1 nu, körde in den där EMA1000.5 eller vad den heter så länge, grymt nöjd men ser gärna ett lite bättre flyt, hoppas som sagt på den officiella!

16. DR_Gonzo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter bra! Fick du betala ngt själv eller gick allt på garantin? Frakt mm? För vad jag kunde läsa mej till på forumet som det länkas till i början av tråden så gick inte detta på garantin i Frankrike.
    Och det är väl där lurar köpta via Pixmania borde hamna? Eller har jag fått det om bakfoten?

17. Chichin

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Nä jag behövde inte betala nåt, eftersom det gick på garantin :-) Om det inte gjort det hade jag fått betala frakt och rep kostnad själv!

18. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Tänkte låna lite av tråden bara:

Ni som har fått "läckage" i displayen och liknande problem, har ni använt skärmskydd? Vill bara veta hur mycket mitt eget skärmskydd isåfall kan tänkas skydda och om man kanske ska dra till med en strumpa eller liknande runt telefonen...

19. DR_Gonzo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu kan jag inget alls om skärmar så jag bara gissar. Men vad jag kan förstå så är det skärmen som går sönder invändigt.
    Jag har hört om folk som har spräckt själva glaset i skärmen utan att den börjat läcka. Så ett skärmskydd skyddar nog inte alls mot denna skada. Då skulle jag istället satsa på nån sorts strumpa som kanske absorberar en stöt lite.

20. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Uppdaterar kort nu men DHL kom förbi idag! Efter mer än en månadstid så har jag fått tillbaka min Liquid som nu har fläckfri skärm ;)