Skärmen släcks inte under samtal

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av mena, 19 jun 2017.

  1. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Har problem med att min s7 edge inte släcker skärmen när jag är i samtal.
    Tex ska skärmen släckas när man håller den mot örat men den är tänd och jag har ett flertal gånger stängt av samtalet med mitt öra av misstag.

    Och är jag i samtal och trycker på power knappen så läcks skärmen i typ 2 sekunder och tänds sedan upp igen.

    Vad är det för fel?
     
  2. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det verkar som om din närhetssensor inte funkar bra. Installera appen Sensor test och se hur den fungerar.
    De problem av denna typ jag har varit med om brukar bero på skärmskydd som sitter över närhetssensor. Använder du skydd eller fodral så prova med att ta av dessa och se om det blir bättre.
    Jag vet inte om det finns någon inställning för detta, men jag tror inte det.
     
  3. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Jag har skärmskydd me det finns hål runt alla sensorer speciellt de två till vänster om högtalaren.

    Det Konstig är att jag har appen ACdisplay och den använder typ samma sensor tror jag utan problem.
     
  4. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det kan förklara saken. Den appen kan kanske störa.
     
  5. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Ja kanske. Såg nu att skärmen slocknar när jag döljer sensorn vid samtal. Alltså när jag för den till örat så slocknar skärmen.

    Men det går inte att stänga av bildskärmen under samtal.


    EDIT: Löste det genom att gå ur telefonappen när jag är i samtal och sedan trycka av skärmen via strömknappen. Då lyser inte skämen under samtal då jag inte har den vid örat.
     
    Last edited: 19 nov 2017