Problem: Skärmen slocknar vid videouppspelning, musik stängs av vid surfning, + mer

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Timilim, 27 feb 2013.

  1. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Tänkte ställa några frågor i tråden "Snabba frågor, snabba svar", men de blev osnabbare än vad jag tänkt mig, så jag skapade detta ämne istället...

    Problem 1: Det är oerhört irriterande att skärmen slocknar när man tittar på video på tex Youtube eller SVT.
    Ifall mobilen inte märker att man tittar på den (det är för mörkt eller något blockerar kameran) så stängs ju skärmen av, mitt under pågående videouppspelning...
    Har kikat i inställningarna utan att hitta något.
    Går detta att åtgärda?

    Problem 2: Ifall man lyssnar på musik samtidigt som man surfar (standardwebbläsaren) så stängs musiken ofta av "bara sådär", utan att webbsidan man är inne på spelar upp något ljud...
    Bugg? Eller någon knepig inställning? Känns ju som att de haft ett bra tag på sig att fixa detta, utan resultat...

    Problem 3: Vid varje systemljudpausas ev. musik man lyssnar på tillfälligt (grymt osmidigt dessutom;
    *musik* .... *tystnad* ..... *systemljud* ..... *tystnad* ...... *musik (stegrande) igen*), vilket är fruktansvärt irriterande när man tex. använder Viber som ger ifrån sig väldigt små ljud hela tiden. Kan man inte ändra så att systemljuden spelas upp SAMTIDIGT som musiken?

    Problem 4: Väldigt många webbsidor länkar automatiskt om en till sin mobilversion, något som väl är nödvändigt ifall man använder en ajFån eller någon annan telefon med bristfällig skärmupplösning...
    Och visst, de allra flesta har ett "gå till den vanliga versionen av X"-val, men det är väldigt osmidigt att behöva klicka på detta alternativ varje gång...
    Kan man få mobilen (eller kanske snarare webbsidorna) att alltid skicka en till den "vanliga" versionen av webbsidan, eller måste man byta webbläsare för att detta ska fungera?

    Kan slutligen tillägga att jag kör allt i original och har 4.2.1 samt I9300XXELLA.