Problem: Skärmen sprack av sig själv!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Gavin_Gadget, 8 apr 2013.

  1. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Hej,

    I fredags natt gick jag och la mig med en hel och fin telefon lämnad på armstödet i soffan. När jag vaknar nästa dag har skärmen spruckit!

    Jag pratade precis med en kille på ett samsung service center som meddelade att de iallafall inte kan reparera telefonen mot garanti. Är på väg till tele2 nu där den är köpt för att se vad de säger, men jag vill inte skicka iväg den flera veckor för att få veta att det inte går på garantin... Tips?

    Någon som varit med om något liknande och hur löste ni det?

    Mvh
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hur länge har du haft telefonen? Tyvärr kommer det nog bli krångligt, eftersom det inte kan vara lätt att bevisa att du inte tappat den..


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2
     
  3. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Ingen/inget som kan ha haft ner den i golvet och sen lagt upp den? Armstödet låter inte som världens bästa plats för en mobil.
     
  4. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Har haft den sen i juni så jag kan ju reparera för 800 mem det känns trist att lägga ut de pemfarna för något som jag inte orsakat. Pratade med dem på tele2 som sa att de kam skicka in den men förmodligen kommer den bara tillbaka om 3 v med ett kostnadsförslag på reparation. Kommer ändå byta telefon om ett år så går det inte på garantin får det va.

    Förstår din tanke men jag bor själv med sambon som redan gått och lagt sig. Hade hon haft ner den hade jag dessutom fått höra det av henne. Väldigt breda armstöd på soffan också så den brukar ligga tryggt där.
     
  5. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Surt. Jag sökte på Google "screen cracked by itself" utan att nämna ens en mobil och gissa vad som kommer upp? En jävla massa om SGS, SGS2 och SGS3 (några iPhones också men ändå)

    http://goo.gl/Ele0I

    Verkar vara ett återkommande fel och att då Samsung vägrar laga.
     
  6. Jontez

    Jontez Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min sprack också "av sig själv" för 2 veckor sen. Citationstecknen för att jag inte är säker på vad som hände. Jag var på gymmet och när jag tog upp den för att byta låt så var den sprucken uppe i högre hörnet. Jag hade inte slagit i den nyligen eller så, men jag har säkert tappat den 20-30 gånger totalt sedan jag köpte den så den är rejält sliten så att den sprack av sig själv känns ändå som mitt fel.

    Inte för att det hör till tråden, men nu efter att ha både SGS1 och SGS3 blir det iphone för min del. Är jag inte nöjd, går jag tillbaka sen till android igen, men som det är just nu är jag less på att appar hänger sig eller slukar batteritid
     
  7. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Verkligen surt! Är ju inte ens idé att vara försiktig om det finns en inbyggd self destruct app. Samsung känns som ena riktiga ess när det gäller att bygga in dessa. Mjukvara till nand-chip och tydligen glaset också...

    Hm, lutar åt att jag struntar i att skicka in den alls då och får helt enkelt leva med sprickan tills det blir byte. Jag skulle ju vilja skylla på att corning byggt in spänningar i glaset men det är ju som alltid. Vill man ha det reptåligt blir det istället skört. Gissar dock att de angett en tempskillnad glaset ska tåla och ev att då samsung inte hållt denna.
     
  8. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Verkar ovanligt men vi är inte ensamma ändå...

    Jag är omringad av iPhones och har redan tröttnat. Kommer det en 4G Nexus i höst så är jag taggad!
     
  9. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Lite nyfiken på hur sprickan ser ut. Har sett några S3or som spräckt skärmen pga fall och man har kunnat genom att titta på sprickorna kunnat ana var telefonen slagit i.

    Har själv spräckt glaset på min S3:a tre gånger. De två första gånger genom att tappa den på grusade parkeringar och nu den sista gången genom att stöta i något när telefonen låg i fickan. Sista gången hade jag ett glas som jag köpt på eBay och bytt själv så kanske det sämre kvalitet på det glaset. Vet inte riktigt vad som hände. Telefonen var hel när jag stoppade ner den i fickan och trasig när jag tog upp den. Det var dock tydligt var den utsatts för fysisk åverkan så jag måste ha stött i något när jag skrapade is på bilen eller lämnade barn på dagis.

    Har nu lagat den själv för andra gången men nu har den ersatts av en Nexus 4 så nu får antingen barnen ärva den eller så ska jag använda den istället för den påtvingade iFånen som jag tvingas använda på jobbet.
     
  10. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Trist. Min tidigare SGS höll hur bra som helst, så det känns som att samsung tappat vad gäller hållbarheten även om denna telefon faktiskt ser och känns mer välbyggd. Ett skal hjälper inte heller så mkt i mitt fall då "våldet" kommer inifrån.

    Här kommer en bild
    [​IMG]

    Som jag ser det finns det tre möjliga ställen för sprickans ursprung. Antingen från mitten, nerifrån höger och upp eller det mindre troliga två sprickor uppifrån som gått ihop...

    Nu glömde jag ta av det minimala skalet, men kanterna är helt släta och saknar minsta antydan till att ha tappats.
     
  11. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Med tanke på hur lite det behövs för att "ramen" skall få ett märke så tycker borde en felfri ram stärka ditt "case". De S3or jag sett som råkat ut för "yttre våld" har dessutom haft mängder med småsprickor utifrån stället där den slagit i.

    Men visst, det är svårt att bevisa. Den kan ju haft en minimal spricka uti i kanten sedan någon tidigare incident och sedan pga spänningar har den växt. Frågan är väl iofs vems bevisbördan egentligen är. Din eller Samsungs.