Skärminbränning?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av robnil, 6 sept 2010.

1. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Hej
    Plockade hem en finfin väckarklocka som visar en fin klocka hela natten medan den laddar. Men det innebär ju att den är påslagen i 8 timmar per dygn.

Finns det risk för att bränna fast bilden om den är för statisk under lång tid?

2. m1kael

m1kael Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tyvärr kan jag inte svara på din fråga men jag är nyfiken på vilken app du pratar om. :-)

3. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag hittade en HTC Nexus One-tråd där några efter granskande har kunnat ana inbränning

De har ju inte samma skärm men du kanske kan vara intresserad av vad de säger :)

4. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    AMOLED lider inte av inbränningsproblem. Däremot lider den av utbränning, dvs tända pixlar tappar med tiden ljusstyrka. Jag vet dock inte hur lång tid det är frågan om innan skillnaden är märkbar.

5. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Den heter Kaloer Clock och har faktiskt en skärmsläckarfunktion där klockan hoppar runt hela tiden, men den är betydligt snyggare när den inte är som skärmsläckare.

Måste bara rekommendera Tasker oxå, särskilt i kombination med detta. Gjorde en auto-profil igår som funkar så här:

Tryck i laddsladden (valde att det inte ska gälla för usb) för att visa en meny där jag kan välja på bil eller natt. Väljer jag natt så har jag ställt in att den ska stänga av blåtand, wifi och gps (om den nu mot förmodan skulle vara på). Skärmen stängs aldrig av men är dimmad maximalt. Och så startas klockan automatiskt.

Rycker jag ur laddsladden återställs alla inställningar och klockan stängs ner :)