Problem: Skärmknappen intryckt

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av Droid_276, 17 maj 2014.

  1. Droid_276

    Droid_276 Guest

    Vet ej när detta hände men man kan se små skador som tyder på att den har tappats. Så det går ju inte på garanti.

    Hur som helst. Den fungerar ännu men måste tryckas in rejält för att ge liv i eller släcka skärmen.

    Köpte denna i december och det känns väldigt trist att detta ska hända redan nu. Hade den varit flera år gammal hade jag inte brytt mig.

    Några förslag på var man kan reparera detta och hur mycket det kan komma att kosta? Som jag förstår så måste man byta moderkortet.
     
  2. DEGE

    DEGE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    skärmknapp? menar du on/off-knappen?
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ja det menar han
     
  4. Droid_276

    Droid_276 Guest

    Yes, on/off-knappen, låsknappen, skärmknappen etc.

    Sen i går växlar den mellan att vara nästan som förut och att vara helt intryckt.
     
  5. james bond

    james bond Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det sitter en ring runt knappen som är limmad prova att pilla bort den så kanske knappen går lättare
     
  6. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ladda ner Screen off and Lock

    Så kan du ju iaf slippa ett tryck då du ska låsa skärmen...;)
     
  7. DEGE

    DEGE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har lite av samma bekymmer. Går inte jättetrögt men heller inte lika lätt som från början. ska nog testa 5-56. Det funkar ju till allt som kärvar :P
     
  8. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Eventuellt något man vill lämna in på service med tanke på om du gör egna ingrepp på knappar så kommer nog vattentäthetsgarantin ryka.
     
  9. Droid_276

    Droid_276 Guest

    Vill helst undvika att göra egna ingrepp då vattenhetsgarantin troligen kommer försvinna som Zooklubba säger.

    Den senaste veckan har den inte varit något problem. Var värst då jag startade tråden men nu fungerar den nästan om inte helt utmärkt. Märkligt.

    Påminner mig om min volymknapp på min Desire HD. Hade under en tid problem med att sänka volymen men det försvann med tiden och kom aldrig tillbaka.