Fråga: Skärmlås

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av seekay, 13 feb 2013.

  1. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hej!!
    Skulle vilja veta om det finns något enkelt sätt att ordna så att man kan komma åt låsskärmen genom volym upp eller ner knappen.
    Har en rootad Xperia S

    Tack på förhand!! ;)
     
  2. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

  3. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

  4. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER


    Ja, det finns GO Locker som fungerar till hälften - dvs man kan "väcka" displayen och låsskärmen med volymknappen. Däremot måste man låsa med on/offknappen om man inte väljer att låta skärmen slockna efter den tid man valt. Fungerar bra på XS med ICS men man måste först ladda ned GO Launcher ex i bakgrunden och då får man kolla inställningar om man vill ha sin vanliga launcher eller Go Locker som hemskärm, men man får ett val om man vill välja med hemknappen. En del inställningar, lite pilligt också med Go Locker innan man blir nöjd men själva låsskärmen blir bra med smart funktion tycker jag men man får inte ha någon annan lås inkopplad som standard t ex dra eller mönster - värt att prova.

    OBS! kollade precis och man kan lägga till lås (hänglås typ) som val i widgeten tillsammans med ljus, ljud, data etc så kan man peka på den och då låser sig skärmen utan att man behöver trycka på on/off och så låser man upp med volymknappen - bör funka.
     
    Last edited: 19 feb 2013
    seekay gillar detta.
  5. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kör ju go, så ska test detta... //Tack seekay