Skärmreparation Max Pro M1?

Diskussion i 'Asus Allmänt' startad av krilbe, 25 apr 2019.

  1. krilbe

    krilbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    Min dotter har nu för andra gången råkat ut för att skärmen på hennes Max Pro M1 har spruckit rejält när telefonen har ramlat i backen. Första gången körde vi en ASUS-reparation med bevarad garanti, men även om en stor del av garantin är kvar så gäller den ju bara fabrikationsfel och vi bedömer att vi kanske skulle föredra en snabbare och billigare reparation. ASUS tog typ 3 veckor på sig med skickande av paket osv. och det kostade typ 1500 kr.

    Men jag tycker det är svårt att hitta reparatör. Någon som kan tipsa?

    Helst i Haninge, men funkar även i Sundbyberg där jag jobbar eller någonstans däremellan, dvs. i stort sett var som helst i Stockholm.

    Skulle nog gärna vilja att de monterar skärmskydd också. Dottern har haft den i ett fodral med lock, men det tenderar tydligen att flärpa upp sig så att skärmen blir exponerad.

    Det är en sekundär fråga: Kan någon tipsa om ett bra fodral? Jag hade förut en HTC One (M8) med Dot View-fodral som var gjort så att det istället stänger sig om man tappar telefonen. Det räddade mig när jag tappade den i en färgburk... Bara kanterna som blev kladdiga. Finns det något fodral med "stängande" egenskap för Max Pro M1? Gärna med plats för 2-3 plastkort (busskort osv).
     
  2. krilbe

    krilbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    Kan nämna att MF Teknik i Haninge C avböjde: De har inte skärm till den modellen. Lite förvånad att de inte kan beställa, men men...