Skärmskydd - behövs det?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av mickej79, 28 okt 2010.

1. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kör utan skärmskydd, gillar inte försämringen skärmskydden ger. Dessutom har Galaxyn gorilla glas som skall vara extremt tåligt. Men för mig är en mobil en slit o släng grej och jag är imponerad av att min galaxy inte blivit repad ännu då jag inte vart det minsta försiktig med den.. peppar peppar..

Har bara blivit orolig en gång då tjejen spillde ut ett glas vin på mobilen.. Som tur var klarade den sig bra ;)

2. Khenke

Khenke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Riskanalys är något människan är urusel på...

Tycker inte direkt att HIV och en repa på skärmen på min mobiltelefon, som jag ändå kommer byta ut om 2 år (eller liknande), känns som två jämförbara risker, fast vem vet du kanske tycker det.

Jag vet att millijontals människor får könssjukdommar varje år, men jag har hittils inte hört en enda som fått en repa på sin SGS skärm.

Call me crazy men... Jag kör alltid med kondom men utan skärmskydd...

3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Då har du inte lyssnat mycket. Är ju några här i tråden som sagt det, och finns massor med folk på nätet med repor. Gorilla glass har funnits länge, finns hundratusentals människor som fått repor på det. Det är samma sak med mineralglas som annonseras som repfritt för klockor. Visst, de tål mer, men det är fullt möjligt att repa dem.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

4. petterekman

petterekman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vem har sagt något om HIV?

5. pappa_jon

pappa_jon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör utan. Chansen finns ju att få men klarat mig hittils. Och då har jag den i fickan med all möjlig skit. Har en liten dotter som gör allt med den som man inte ska göra. Har tappat den flera gånger i sandlådan när jag lekt med dottern, hela skärmen vart täckt med sand. satt som klister på skärmen, trodde det var kört men räckte med att blåsa bort det värsta och försiktit dra bort resten med fingret. Fick liten repa på sidan av "metall" kanten bara och dammsuga bort sanden som fastna vid kanten mellan glaset och resten av telefonen. Så stor chans att få repa? Tror inte jag iaf. Detta har hänt mig flera ggr och ingen repa på glaset iaf

6. pappa_jon

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det jag är orolig för är att glaset ska spricka när dottern får för sig att kasta telefonen, lär hända nån gång

7. pappa_jon

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Säger bara, fan också. Man ska inte vara för kaxig, gud staffa mig direkt. Ca 10 min efter jag skrev förra inlägget så tog min dotter min telefon och slängde iväg den längs golvet. Resultat ca 2 cm lång repa mitt på displayen :( syns dock nästan bara när den är avstängd. Tar i mot att skriva detta, nästan en tår pågång :) trodde fan inte jag skulle få nån repa, detta var inte i närheten av det värsta som har hänt med mobilen. Måste ha legat lite sand på golvet....

8. Robban71

Robban71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tråkigt, men hur kan man låta småbarn leka med mobilen?!

9. pappa_jon

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Antar du inte har barn själv? Låter henne inte leka med den, men glömmer man lägga undan den en gång så märker hon det direkt och det är det första hon tar när jag kollar bort, liten satunge :) saker barn inte får röra är ju det som är roligast. Bara 14 månader så hjälper inte så mycket att jag säger till ordentligt varje gång

10. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Om jag har en fast partner, nej det gör jag inte. Det är också en bristande jämförelse då du knappast kan undvika klamydia vid sex utan kondom bara genom att vara försiktig under akten. Då är det åtminstone mer likvärdigt att jämföra med de som har plast på sin tygsoffa för att undvika fläckar.

Har inte fått repor på tidigare telefoner med sämre glas heller så det går bevisligen att tänka efter för att göra risken för repor mikroskopisk. Som sagt täcker skydd också små repor så man kan använda dem retroaktivt om man nu ändå skulle få en repa. Då har man iaf sluppit en sämre känsla på skärmen fram tills dess, istället för att ha en sämre yta hela tiden.

Själv anser jag inte att något av valen är speciellt konstigt.

11. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Min gamla mattelärare skulle sagt att det snarare är rätt mycket 60/40, men vad vet han. ;)

Prova att använda guldring på vänster ringfinger istället - det är inte så dumt...

(I övrigt var det en helt befängd jämförelse - det är ju bara en telefonjävel.)

12. petterekman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker inte jämförelsen är så dum, i själva verket är det en alldeles för snäll jämförelse då en trasig skärm är fan så mycket jobbigare än klamydia! Klamman behöver man bara ta en antibiotikakur så löser det sig, med telefonen måste man byta en av de dyraste komponenterna! Det tar längre tid att få arbetet gjort och det kostar mera. "Hellre klamydia än en spräckt skärm.", så talar en sann student! (Där allt handlar om kostnader.)

(Jag tyckte för övrigt själv att "jämförelsen" var ganska rolig. Det var ju inte en allvarlig jämförelse som somliga verkar ha trott.)

Du menar att det blir väldigt lite coitus när man förlovat sig?

Last edited: 1 nov 2010
  13. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Klamydia är inte det enda otrevliga du kan få om du skippar gummit så jämförelsen sköt sig i foten redan där. Om du skulle råka dra på dig HIV så är inte "men det var skönare" mycket tröst. Sedan så skyddar ett skärmskydd som vi pratar om här mot repor i glaset - om du skulle prova att langa luren i stengolvet så att skärmen behöver bytas ut så lär inte den tunna plastfilmen rädda dig vilket gör ditt snack om kostar mera än mer ovidkommande.

Nej, det menade jag inte - men så länge du har lite koll på vem du byter ring med så lär du slippa överraskningar nere på kliniken.

(Ursäkta att jag svarar allvarligt och inte bara flamsar.)

14. Automan

Automan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag provade för länge sen att slänga på skyddsfilm på en apparat, men ärligt talat förstörde det mycket av skärpan och lystern så jag har aldrig velat ha nåt sånt igen. Är man bara lagom försiktig så behövs absolut inget sånt skydd.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

15. petterekman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Säker? Jag tror mycket väl att ett invisibleshield kan skydda mot en spräckt skärm om man nu skulle råka tappa telefonen illa. Det blir ju trots allt ett lager som dämpar smällen litegrann, vilket kan rädda skärmen.
    Och att skärmen är helt förstörd behöver ju inte vara enda orsaken till ett byte, en tillräckligt stor repa skulle nog räcka för många. (Vilket ju invisibleshield bevisligen skyddar mot.)

16. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Så det innebär att jag ska Sätta copter sköld på min klocka också?:P