Fråga: Skärmskydd i glas

Diskussion i 'Galaxy S21 Ultra' startad av mena, 25 sept 2022.

  1. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Vilket skärmskydd i glas använder ni som fungerar bra?
     
  2. rtreal

    rtreal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2013
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Jag har testat flera olika märken, både Copter, Invisibleshield och diverse kinesmärken från Fyndiq och Aliexpress. Alla är enligt mig mer eller mindre usla. Det bildas bubblor och tomrum runt kanterna där glaset böjs. Vissa har klister bara runt kanten och släpper lätt. Klistret runt kanter gör att glaset lyfts och det blir lite distans mellan skydd och skärm. Jag gav upp den till slut. Man får även tänka på skal som går över kanten. Även mitt minimala skal i kolfiber som var tunn gick inte att sätta på för att glaset var i vägen. Vissa har även en ram i svart eller vitt runt glaset och gör det svårt att använda hela skärmen. Utöver allt det här så är det även problemet med fingeravtryckssensorn som inte går. Vissa gör ett fysiskt hål i mitten, vilket ser extremt fult ut. Det är sånt man får tänka på.

    Det ska finnas ett märke som heter Whitestone som ska vara väldigt bra men har inte testat den.

    Jag själv har bytt tillbaka till skyddet i "gel". Den är mycket skönare att använda och klarar slag och smällar då den absorberar slagen. Det finns många namn på den. "9D" har jag också sett någonstans. Köpte ett 5 pack för 100kr från Aliexpress som också går runt kanterna ända bak till baksidan, vilket gör den väldigt skön att använda och inte komma åt kanter eller riskera dra av den när man lägger ner telefonen i fickan.

    Jag har en från Copter liggandes hemma oöppnad som jag inte gillade. Fick den av Copter då den förra krånglade. Är du intresserad av att testa den så kan jag skicka den för en billig peng.