skärmskydd redan på spican?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Hulle, 23 okt 2010.

  1. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag tycker det känns som att det redan sitter ett hårt plastskydd över skärmen på spican, är det så och är det något att ta bort?

    Det verkar sitta som berget iaf.

    Jag upplever nämligen touchen som jättedålig. Man måste trycka lika hårt som på en resistiv skärm.
     
  2. foto65

    foto65 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 7
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Tab A 10.5
    ROM:
    Stock
    skärmskydd

    på min spica satt det ett skydd på från start som fortfarande sitter där! upplever inte att det är speciellt okänsligt!,har iofs inte provat utan det.
     
  3. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jag har läst att det är folk som haft skärmskydd på när det fått Spican och att det harvarit dålig touch då men att det har blivit bättre efter att det tagit av den.
     
  4. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag upplevde det som ett transportskydd, så jag plockade bort det omgående. Min personliga uppfattning är att touch-känslan inte fanns alls med skyddet på.
    Min lur har levt bland småbarn, damm och andra partiklar sedan 2009 och jag har fortfarande inga synbara repor i skärmen så jag är övertygad om att man inte behöver något extra skydd.
    Den har även åkt i golvet ett antal gånger ifrån varierande höjder med enda effekt att man får den i tre delar, slänger ihop den och den fungerar lika bra som innan.
    Sedan får man säga vad man vill om det plastiga utseendet, håller verkar den göra.

    /J
     
  5. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jag har också upplevt att skärmen ändå tål rätt mycket stryk, jag har fått tre små repor i den men det var efter att jag gick ur bilen och tappade den med skärmen ner i grus. Annars har jag den i fickan som många andra och det är inga problem.
     
  6. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Har haft min sen Januari 2010 och har inte en enda repa på displayen.
    Har ett litet jack på skärmkanten som man bara märker om man sätter nageln mot den och några få repor på baksidan (den gummibehandlade luckan).

    Har den alltid i samma ficka bland mina nycklar, fast jag är alltid noga med att stoppa skärmen mot benet och nycklarna på utsidan :D
     
  7. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Eftersom Spican har en kapacitiv skärm så handlar det om dina fingrars ledningsförmåga hur vida telefonens touch känns bra eller dålig. Du kan och bör inte trycka hårdare för att få den att reagera "bättre". Möjligtvis kan ett hårdare tryck göra att skärmen känner av din torra tumme bättre än om du bara touchar, men det är bättre att försöka mjuka upp och göra fingret lite fuktigt när du ska använda det som pekdon.

    Jag förstår inte riktigt hur de kapacitiva skärmarna har kunnat bli så poppulära. Det måste ju vara rent hopplöst för rökare och andra med kalla, torra fingrar att använda.

    Det skydd som sitter på från fabrik gör så klart att telefonen ger lite mindre respons, men jag tror att det är rätt marginellt. Se till att ha fingrar värmda i fickan så kommer du att uppleva touchen som mycket bättre...
     
  8. Wassblad

    Wassblad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag körde länge med originalskyddet på. Efter ett tag blev det dock väldigt slitet och jag hade några irriterande små luftbubblor. Så jag satte på ett skydd jag köpte på ebay. Känslan blev bättre tyckte jag och det funkar mycket bättre även om man är fuktig på fingrarna. När originalskyddet var på funka det bäst när fingrarna var snustorra, nu glider det bra ändå.