Skärmskydd

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Emil_98, 14 sept 2010.

1. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Jag blir mer och mer osäker? Det kanske inte var några hål trots allt? Kolla så du beställt rätt modell? För det finns väl olika?

2. LFCFredda

LFCFredda Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Jorå, står klart och tydligt i beställningen plus på kartongen att det är till en SE X10i.

3. Pjuklarven

Pjuklarven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det är hål på min med och jag kommer kasta bort min film med, den har inte lika bra känsla som originalfilmen.

4. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    På min copter är det tre hål, ett till vänster och två till höher om högtalaren. De hålen är ju för lysdioden, ljussensorn mm.

Helt nöjd med mitt copter, det sitter ju kvar till skillnad mot det som följde med. Det lossnade ju i ett hörn efter två veckor. Sen blir copter lite bättre efter ett tags användning då segheten miskar något. Sen beror det lite på hur man är om fingrarna med. Bäst är det om man är rätt torr då det inte är nåt problem med glidet.

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Frågan är hur mycket pengar man lägger på halvtaskiga skärmskydd som inte gör telefonen snyggare ?
    Dessutom kanske man byter flera ggr för att man inte blir nöjd med monteringen osv osv.
    Jag hatar verkligen skärmskydd som inte sitter bra. Har väldigt svårt att få på ett skydd på min Pro,allafall som jag blir nöjd med. Fronten på min Pro är inte helt plan utan verkar bukta in lite i dom nedre hörnen. Det gör det nästan omöjligt att få dit ett skydd som sitter bra utan luft under. Min Mini är helt plan o var mycket enklare att få dit skyddet snyggt på

Kollar man på mobilrep.se så kostar en ny front till mini/mini Pro 800:- inkl bytet
    X10 kostar 1000:- inkl bytet.

Personligen kommer jag nog lägga ner skärmskydd på både min pro och Mini
    nu och köra utan. När/om den blir föööör repig får man väl byta den för 800 pix.

6. bjerven

bjerven Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en X10 igår och den levererades med ett skärmskydd i kartongen. Ett ganska tjockt och stelt sådant, men ändå ett skydd. Har dock fortfarande leveransplasten kvar än så länge. Köpte även ett siliconskin för 149kr på NetOnNet. Funkar hur bra som helst :)

7. Emil_98

Emil_98 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu var det såhär att mitt skärm skydd hadde kommit. Och jag tog först bort 1 och sedan 2 och satte på det. Då var den så förbannat tjock och vit färg blev till en massa andra pixlar typ så jag tog bort det. Så ska det vara så tjockt?

8. Emil_98

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, nu sitter och ska beställa invisible shield till endast skärm på Katching

9. Pizzenizze

Pizzenizze Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använde invisible shield till idag. Har en vit X10 och den såg så skitig ut med I.S. Det blev svart vid kanterna på plasten och telefonen såg riktigt osmaklig ut. Är det någon mer som upplevt det så? Den svarta syns det väl inte lika mycket på, men tro mig skiten finns där. En potentiell bakteriehärd kanske?!?:P

10. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Det syns nog inte på den svarta. Det såg värre ut med det som följde med telefonen då det på den svarta blev en vit ful kant då skyddet var liiite för stort.

Om ni är rädda för lite bakterier så använd en sån mikroduk för glasögon och utspätt fönsterputsmedlel. När den blir för "skitig" så är det ju bara att torka av och den blir som ny.

11. Emil_98

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Idag kom mitt skydd som hette invisible shield och det kom med en gummiskrapa och en spray. Först tvätta jag händerna med tvål, sedan sprayade jag händerna med sprayen, sedan avlägsnade jag skyddet, sedan sprayade jag det med sprayen??? Gjorde jag då rätt? Och sedan satte jag på det. Blev lite skumt på skärmen nu...

12. Pjuklarven

Pjuklarven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Låter precis så som när jag monterade mitt copter, vilket är samma sak i princip, bara ett annat märke.
    Visst upplevs skärmen lite suddig?
    Jag är inte riktigt nöjd, ska försöka hitta nåt liknande det original som är mer som en plastfilm.

13. Emil_98

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Går det att ta bort Invisible Shield filmen och tvätta den och sätta på den igen? Eller är det bara att kassera den?

14. Emil_98

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Såhär ser det ut när jag sattit på skärmskyddet:
    Borde det inte gå att få bort det där som ser dåligt ut?

Har testat ta bort det och spola under kranen men det hjälpte inte...

15. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Exakt så såg mitt skydd ut också. Även mina tidigare lurar, syrrans etc etc.
    En del vill ha snygg telefon, andra vill ha skydden.

// A

16. bjerven

bjerven Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade Invisible Shield på min förr förra telefon Satio. Man måste vara noga med att få bort så mycket luftbubblor som möjligt vid monteringen. Sen tar det att par dagar innan skyddsfilmen "sätter sig" ordentligt. Hade några ynka microbubblor på min Satio som försvann efter ca 3 dagar. Men upplevde som tidigare inlägg beskrivit att det blir skitit och snuskigt i kanterna på I.S.

17. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Just precis. Flera av bubblorna försvinner efter ett par dagar.
    Någon tyckte att man skulle lägga den under en glödlampa ett par timmar.
    Vet ej om det är positiv eller negativ verkan.

Men, de kommer bli bättre - dock -aldrig- i närheten av hur den är original.

Men, ge de några dagar så de får jämna ut sig. :)
    Sen kan du ju ta något rengöringsmedel du har hemma och torka av den så allt
    mög och skit försvinner.

// A

18. kalleboo

kalleboo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade satt en riktigt fet repa i krossskyddet som satt på från fabrik (jag fick inte med något skärmskydd - köpte billiga hongkongvarianten utan bluetooth osv), så idag tog jag tag i saken och köpte ett Invisible Shield från netonnet, plockade loss krossskyddet och satt dit invisibleshield. Det är en liten bubbla kvar som jag inte kunde få ut, men får se om den torkar bort självmant om ett par dagar.

Det är svårt att säga något utan att kunna jämföra fram och tillbaka, men jag vill säga att skärmen ser "bättre" ut, typ att den reflekterar ljus från omgivningen annorlunda och därmed får en tillsynes bättre svartnivå (typ glossy vs matte skärmar). Sen vill jag gärna också säga att touchen känns bättre men det är säkert bara för att jag stängde av telefonen iom att jag satt på skyddet och en nystartad telefon är lite mindre laggig.

Last edited: 17 okt 2010
  19. the machine

the machine Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kör med billiga Ebay skydd, dom är i mitt tycke bäst, blir en glas känsla i stället för en gummi yta som man knappt kan slida fingret på, man får 10 st för några spänn bara, så misslyckas man så e det bara att ta ett nytt, byter när det blir repigt och mobilen blir som ny.

20. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Emil_98 O.o