Diskussion: Skärmskydd

Discussion in 'Nexus 4 - Allmänt' started by Nappandroid, Jan 30, 2013.

1. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur många av er har egentligen skärmskydd på er N4? Har haft det sedan jag köpte telefonen för ungefär en vecka sedan, men är nu så trött på allt damm som samlas i kanterna på skyddet och det verkar överhuvudtaget dra åt sig mer damm? Något ni märkt av? Behövs verkligen skärmskydd om man är försiktig och inte har den löst i fickan? Diskutera och ge råd! :)

2. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Är ju så mycket bättre känsla utan! De brukar vara rena rama fettmagneterna också.

Vad gör en repa eller två? 300:- mer när du säljer den, max. Däremot kan jag tänka mig ett flip case när jobbarbyxorna åker på men aldrig annars

bombay likes this.
  3. Nappandroid

MINA ENHETER

Ingen som har fler åsikter?

4. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag har en till sak. Telefonen blir väldigt hal naken som du kanske läst andra vittna om.

... . -. - ...- .. .- - .- .--. .- - .- .-.. -.-

5. Nappandroid

MINA ENHETER

Jo det vet jag men till baksidan har jag ett tpu-skal som jag kan ha. Enda jag oroar mig för är eventuella repor som kan uppstå på framsidan, men samtidigt gillar jag inte plastfilm...beslutsångest hur jag ska göra. Hatar om det blir repor. Hade varit en anledning för mig att sälja telefonen direkt :(

6. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Du får väl ta ett eget beslut. Nycklar, mynt och andra diverse metaller ska inte kunna repa skärmen däremot kan sandkorn åstadkomma repor. Du säger att du kommer sälja din mobil direkt du ser en repa på skärmen, då känns det som att du antagligen bör införskaffa ett skydd. Annars var inte så skitnödig och använd mobilen som den är.

7. Nappandroid

MINA ENHETER

Tog det stora steget att ta bort skärmskyddet nu. Var ändå ett sådant där jättetunt som säkert knappt hjälper och jag har några nya liggandes. Fantastisk känsla utan skydd. Är som om telefonen vore vaxad eller något :D

8. oo117

oo117 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    One plus x
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LP Kor Official

Alltid kört utan skärmskydd, på alla mobiler. Förutom ett missöde med min GNex en blöt natt under Getaway rock festival i somras så har jag aldrig fått en repa.
    Nu när jag inhandlade en N4 för en vecka sedan så skaffade jag även ett sånt där flip-case. Läder. Som även skyddar skärmen i fickan. Väldigt mycket Bälte+hjälm+airbag+2km/h för att vara jag men det funkar. Tröttnar väl på det och slänger skiten om ett tag men nu när luren e ny så känns det bra.

Anledningen till att jag aldrig har skärmskydd är att jag inte gillar känslan i kontakten mellan finger och skärm.

Orkar heller inte gå runt o va rädd om mina grejer. Prylar är prylar och det finns viktigare saker i livet än materiella ting. Min subjektiva åsikt! :cool:

9. Nappandroid

MINA ENHETER

Vilket flip case har du?

10. Exxpert

Exxpert Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..
    Jag har ett zagg skärmskydd på min.. Dock så blir det ju lite apelsinskalslook på skärmen om man kollar noga och ja efter ett tag så ser det lite sunkigt ut i kanterna. Men alternativet med repor är inte en option så det är bara att ignorera skyddsplasten. Även om ev repor nog mer är av psykologisk karaktär för mig. Dvs jag kommer ogilla att veta att jag har repor på skärmen, även om dom är små:D

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

11. knut_jr

knut_jr Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad har ni telefonen till? Ligga på skrivbordet i bomull.
    Telefon skall användas utan skal och skärm skydd.
    Ska det va bumper på eller plast, silikon då hade dom väll tillverkat den så.
    Funderar på att klistra sandpapper på baksidan så att den inte glider av borden mer.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

12. oo117

oo117 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    One plus x
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LP Kor Official
    Sorry för sent svar!

Körde med ett flip jag köpte från skal-man bara. Insåg efter en dag att det var skräp. Detta för att man inte kommer åt micro-usb porten om caset är stängt.. (och jag köpte både ett svart och ett vitt.. o_O )

Detta: http://www.skal-man.se/flipvaska-google-nexus-4-super-slim-black/4078-0

Nu har jag ett s-line TPU. Gör det det ska. Skönt med det förbättrade greppet på långsidorna, dock hade jag önskat att det var lite tunnare :P

Dock sjukt sugen på bumper'n nu!

13. Nappandroid

MINA ENHETER

Okej beställde ett par flip case från eBay i helgen. Visst stör man sig kanske på att hålla på och öppna och stänga hela tiden, men det känns som ett bra skydd för skärmen när man inte vill använda skärmskydd. Bumper känns bara som ett skydd ifall man skulle tappa den och hittills har jag inte råkat tappa många av mina mobiler så jag hoppas att lyckan fortsätter :D

14. Nappandroid

MINA ENHETER

Någon som upptäckt att ni fått repor förresten? Kul att veta hur reptålig skärmen är i verkligheten :)

15. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Testade att dra/trycka nycklar, en kniv på skärmen. Inga repor än så länge.

16. Nappandroid

MINA ENHETER

Oj vågade du testa det? Jag har suttit och studerat min noga nu och jag kan inte se några repor på min heller. Dock kanske man lurar sig lite på det för jag tror att små ytrepor kan vara rätt svåra att upptäcka på grund av "rutnätet med prickar" som tydligen ska finnas på skärmen. Är så på min gamla zte blade också men inte SG1.

17. youknow

youknow Teen Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    När man har skärmskydd för att man absolut inte vill ha ha repor tycker jag är lite kontraproduktivt. Ett skärmskydd får ju repor på en dag, sen sitter man där med en mycket mer repig skärm.
    Visst det går simpelt att byta men dom flesta kör ju samma skydd i ett halvår.

18. Nappandroid

MINA ENHETER

Jo det är sant, men varför blir skydden repiga snabbt? Vad säger att inte skärmen kan bli det också?

19. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är två helt skilda material. Plast vs gorilla glas.

Skickat från min Nexus 4

20. Nappandroid

MINA ENHETER

Många andra äldre mobiler har ju plastskärmar och inte är alla dem repiga, fast det beror nog på att skydden är så pass tunna.

Upptäckte just att jag fått två små jack i metallramen längst ner. Antagligen på grund av att jag försökte få i laddaren i ett mörkt rum...metallkanten verkar inte så tålig iallafall.