Fråga: Skärmskydd

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av seekay, 16 apr 2013.

  1. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hello!

    Har en liten fundering... Har skaffat det tunna spiegen glas skyddet (0,24mm) och tänkte sätta på det, men vet inte om jag ska sätta det ovanpå det splitterskydd som redan sitter där eller inte!!
    Om man tar bort det som sitter där så förbrukas ju garantin (enligt SE support)
    Även sony loggan försvinner, hur skulle ni gjort???

    Har läst att om man sätter det på det som sitter, så blir nallen lite för tjock för vissa bumpers/skal om man nu vill skaffa det senare...

    //Tacksam för ideer/svar!!

    Seekay :teeth:
     
  2. krimlann

    krimlann Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är det så att garantin försvinner om orginal displayskydd rivs av? Om man skall sätta på ett nytt, finns det orginalskydd att köpa och är det någon som kan sätta det lika bra som orginal?

    Är samma med skyddet bak?
     
  3. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Som jag fattade det när jag pratade med SE supporten, så kunde garantin påverkas om man tog bort det så kallade splitterskyddet. Gällde fram och bak. Har inte sett någonstans man kan köpa lösa splitterskydd. Men enligt många så är dragontail II glaset som sitter underst mycket reptåligt...Mitt spiegenskydd klassas som splitterskydd, men var ju bara till framsidan som själva skyddet var glas, och har ju inte sonyloggan på det, baksidan var av samma typ som följde med nallen i kartongen..
     
  4. krimlann

    krimlann Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vad är det för skydd? Satte du det utanpå det så kallade splitterskydden?
     
  5. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Googla spiegen glass, har inte satt dit det ännu. Frågade ju just om råd hur ni skulle gjort i mitt första mess. På ett sätt känns det som att det endast kommer till sin rätt om jag sätter det direkt på glaset. För er som undrar hur man får på ett nytt splitterskydd a la Sony, så sa supporten att man kan skicka in sin telefon till närmaste service ställe så fixar de det. Vet tyvärr inget pris.
     
  6. krimlann

    krimlann Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kostar 3000 men då får du en ny display på köpet
     
  7. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    3000 kostar det om de byter ut hela skärmen. Enligt se support så kan de bara byta ut splitter skyddet, och det kommer inte att kosta 3000 spänn.