Skaffa en Active?

Diskussion i 'Xperia active' startad av nybergasdf, 6 nov 2011.

  1. nybergasdf

    nybergasdf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har just nu en Optimus 2X och börjar bli så sjukt less den, Har kollat lite på Active men vad tror ni om det? blir det ett "Ned-byte"?
     
  2. PetroL

    PetroL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, det blir ett nerbyte.

    Hade en Defy, köpte två till till mina döttrar. Min var av den dåliga batchen, bytte 3 ggr pga högtalarproblemet, den 4:rde gången blev jag tipsad om Active och tog en sån istället...
    Vida sämre lur på allt i längden, plastig, 8h batteritid, skärmen blinkar som en julgran, bakstycket drogs bort när jag skulle ta ur den ur universalhållaren i bilen, plastig igen och knappast vädertålig om man vill tex cykla och lyssna på musik eller ladda den via framnavet samtidigt, ett måste då batteriet bara håller ca 2-2.5h med cykelprogrammet på...
    All skit som samlas mellan ytterbakstycket och det inre ska vi inte prata om...

    SE support tyckte det var synd att jag klagade på luren och rekommenderade att lämna in den för lagning, inga fel hittades dock utan "det ska vara så"...

    Min tur var att min ena dotter ville han den så jag bytte med henne. Aldrig mer SE igen, eller E snart då Sony går vidare själva.
     
  3. ringduvan

    ringduvan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har skaffat en Active inför min Madeiravistelse med många och långa vandringar. använder appar som TripJournal, RunGPS, Cgeo (Geocache).

    jag kan sälla mig till allas sällskap som tycker att batteriet inte håller måttet. måste säga att den är under all kritik, håller som längst 2-2.5 timmar och utan min Powerbank 4500mAh lämnar jag alldrig hemmet. hur SE lyckats skapa en mobil som tydligen skriker "ta mig ut i naturen i vilka väder som helst" med sådan undermålig batteritid är mig en gåta. IPhone klarar sig bättre och till och med min kära HTC Hero gör bättre ifrån sig. Men visst, det finns nog många som är ute i 1-2 timmar och lyssnar på musik och är glada för det och den kan fås med en fräck svart/orange.

    för min del väntar jag fortfarande på den luren som har Active's behändiga storlek, är IP67 certifierad, rapp som SE Active, och en batteritid som klarar mer än 6 timmar med kontinuerlig GPS användning, då blir det intressant att ex.vis använda TripJournal för att dokumentera sina dagsturer eller gå på Geocache safari.

    den som väntar på något gott...... ;-) suck
     
  4. nygrent

    nygrent Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Har en active som jag anväder friskt, har inte upplevt den dåliga batteritiden
    Löptränar ganska mycket och kör då med GPS och cardiotrainer, med notifieringar varje km, och har efter springturen på 1-2 timmar bra med batteri kvar.
    Kör SE rom, allt standard och har inte massa annat som ligger i bakgrunden och drar batteri , förrutom Wordfeud.
     
  5. Orm

    Orm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte en Active för några veckor sedan för att den ska tåla vatten.... Den är bättre än jag förväntade mig. Bra skärm-klar och lagom känslig för pekning. Snabb. Har inte sett en bugg ännu(!?). Känns tillräckligt gedigen i mekaniken. Bra användargränssnitt-ffa de fyra hörnen. Även kamera, musikspelare och GPS är OK. Hyfsad batteritid-ca tre dygn vid sparsam till måttlig användning och flygläge på natten. Har dock irriterat mig på några förinstallerade applikationer som inte går att avinstallera (kör med SE original FW). Flera av dom ligger och drar RAM-minne. Har ännu inte provat den i vatten...
     
    Last edited: 18 jan 2012
  6. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Ingen fara eftersom de slängs ut om mer RAM behövs.