Skaffa ny telefon, men måste ha...

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av paccy, 18 mar 2012.

?

Vilken lur?

Poll closed 1 apr 2012.
  1. HTC One X

6 röst(er)
    40,0%
  2. Samsung Google Nexus

3 röst(er)
    20,0%
  3. Sony Xperia S

6 röst(er)
    40,0%
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. paccy

paccy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tjena, då har min HTC Sensation blivit förverkad genom ett dopp i sjön (isen va liiite tunn.. :S)

Så jag ska skaffa mig en ny, men har lite frågor som jag hoppas ni kan svara på.

När jag skaffade sensationen var jag supernöjd, dock efter ett litet tag blev det uppenbart att en av dom funktionerna jag använde mest var videosamtal över 3G, dumt att dom missat en såpass enkel funktion på en såpass avancerad telefon som Sensationen.

Jag har kikat runt lite och valet för mig står nu mellan dessa 3 lurar:

HTC One X
    Sony Xperia S
    Samsung Google Nexus

Vet ni om någon av dom klarar videosamtal över 3G eller måste man installera skype/google talk för detta?

Sen om ni har lite pointers på vad som är plus och minus enligt er mening skulle det vara uppskattat med.

Att välja lur är "Dagens I-lands" problem verkar det som.

Tack på förhand!

Last edited: 18 mar 2012
  2. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Jag har bytt från Motorola Defy till Galaxy Nexus, så det är dem jag kan jämföra.

Det mesta är (förstås) bättre med Galaxy Nexus. Vet inte om den klarar 3G-videosamtal.

+ Men den har inbyggd iptelefoni, vilket jag ser som ett stort plus.
    - Negativt är blåtandstödet för appar, där det inte finns någon Androidstandard och Samsung har en egen lösning/stack som gör det svårt att utveckla appar som fungerar i alla blåtandshårdvaror.
    - Saknar möjlighet att anpassa om virtuella knappar ska vara till höger eller vänster i landskapsläge. Med fysiska knappar så kan man välja genom att vända mobilen.
    + NFC är lite spännande, men vet inte hur användbart det är än. (Har beställt några taggar att prova med.)

(Tips anslut USB som kamera för att överföra filer i Linux, eftersom MTP-stöd är dåligt i Linux.)

3. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Allmänt -> Köpråd

4. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Videosamtal via 3G fungerar endast i vissa samsung mobiler. Galaxy Nexus har inte stöd för videosamtal via 3G men däremot via skype/Gtalk.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.