Diskussion: Skal eller inte?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Megadroid, 2 jul 2012.

  1. Megadroid

    Megadroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjenare alla Swedroidare! Min S3 kommer nog inom de närmsta veckorna, men nu kommer man ju till frågan om man skall ha ett skal eller inte? Har nu en strumpa till min gamla Legend, men det är så bökigt att ta upp den hela tiden! Kommer ju att ha ett skärmskydd på, iZound från Teknikmagasinet (folk säger att touch-känslan inte försämras med det) men jag vet inte om man skall behöva ett skal också? Hur gör ni angående detta, det är ju ändå en lur för 6000:- ?
     
  2. E_n_T

    E_n_T Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag kör ett copterskydd på nu. Kommer nog skaffa något hårt skal runtomkring sen. Var inne på flipcase men det blir bara bökigt. Ett hårt skal på baksidan som täcker upp kameralinsen. Det räckker för mig

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. Mete

    Mete Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det finns billiga skal på ebay så det är bara att köpa några sen kan du använda dem om du vill.

    Otterbox och feta skal går bort för min del. Skal som är gjorda så att du kan lägga telefonen skärmsidan neråt och baksidan utan att kameran tar skada är okej.

    Skickat från min GT-I9300
     
  4. nyponsoppa

    nyponsoppa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag har beställt ett nillkin och ett tpu case från ebay, även skärmskydd i tiopack (brukar gå åt några innan man är nöjd). Tror inte jag är uppe i 100:- på dom sakerna från ebay. Har fått tpu case:et och nillkin skalet, verkar vara bra båda. Nu är det bara telefonen kvar, har inte beställt någon än men kommer nog göra det inom någon månad eller 2.

    Skickat från Tapatalk 2
     
  6. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Frågan är om Izound skydden är bra!? Skärmkanterna är lätt rundade på SGS3, kan tänka mig att dem lossnar lätt om det är hårda skydd som Izound. Du får ge feedback här när du satt på din.
    Skal är billigast på Ebay. Klart prisvärda!

    Tapatalked SGS3
     
  7. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    det finns inget skärmskydd som känns lika bra som ytbehandlingen på s3:ans skärm.

    sen anser jag att skärmskydd på en telefon med gorillaglass är fullkomligt onödigt. jag har haft två s2:or i ett år, inte den minsta lilla repa på nån utav dem.

    skal är väl en annan sak, och en smaksak. plasten som telefonen är gjord av är ju inte lika reptålig som skärmen.
     
  8. percoolio

    percoolio Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    525
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Jag kör strumpa, alltså riktig strumpa modell låg. Hade de som nödlösning först, men gillar att man kan vända ut-och-in för att tömma ifall det behövs (inte hänt första månaden) plus att den kan tvättas. Helt repfri än då länge, och jag jobbar inom industrin. Minusett är väl att det ser fattigt/fjolligt ut :)

    Skickat från min SGSIII via Tapatalk 2
     
  9. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag kommer aldrig ha något skal eller skärmskydd på. Ett skal tar bort designen och gör den aningen mindre smidig medan skärmskydd försämrar skärmens känsla. När jag använder telefonen vill jag ha originalkänslan.

    Däremot är det definitivt möjligt att jag skaffar någon form av väska att ha den i om jag ska springa runt med den mycket.
     
    Offside69 och orcophant gillar detta.
  10. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Glasen på Galaxy S-serien är mycket lättrepade - OM de kommer i kontakt med "fel" material, tro inget annat.

    Det är en avvägning man gör, men jag skulle aldrig använda en 6000-kronors telefon utan ett skydd på skärmen.
     
  11. darkly

    darkly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Om man känt på skärmen på S3 så vet man ju hur grymt skön känsla i den, jag skulle aldrig vilja sätta nån plastfilm över den. Är ju dessutom Gorilla Glas 2 som jag sätter min tillit till. Om baksidan skulle bli repig är inte hela världen, då köper man en ny. Nä enda jag är nervös över att det skulle kunna bli repigt är kameralinsen, vet inte vilken kvalité den är tillverkad i.
     
  12. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    håller med till fullo, material som är hårdare än glaset kan repa det.
    better safe than sorry. billiga skärmskydd från ebay försämrar inte känslan nämnvärt men har sämmre passform än lite dyrare som skyddar bättre men ger mer friktion.
     
  13. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag skulle inte säga mycket lättrepade. Gruskorn kan ju repa dem men min Galaxy S har glidit över en grusgång med skärmen nedåt, utan någon som helst åverkan på den.
     
    darkly gillar detta.
  14. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Allt är relativt. Fick en ordentlig repa över natt på en SGS2 jag hade ett tag - utan att jag har en aning om hur, den låg i sängen bredvid mig. Jag är en pedant jävel dessutom :)
     
  15. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Köpte ett Rock quicksand skal som man hört bra om. Köpte det endast för att s3an är så förbannat hal. Men blir det fult så åker det av direkt.
     
  16. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Du kan spräcka skallen väldigt lätt om du har otur och snubblar o landar illa, betyder du att du går runt med hjälm jämt också?
    huvet är ju värt bra mycket mer än en telefon :P
     
  17. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ja, jag skulle också tycka det var oerhört tråkigt om jag fick en repa då jag också är pedantisk med ny elektronik. Du har ju dock haft en enorm otur och jag väljer att ha den bästa möjliga känslan (enligt min smak såklart) och lida en viss risk, än att minska risken men också minska hur skön telefonen är att använda.

    Det är ju dock ett val alla får göra individuellt. Inget är universiellt rätt eller fel.
     
  18. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Tycker telefonen känns skönare med mitt Case-mate tough på, så för mig är det inte ett nedköp på den fronten. Rent generellt säger jag såhär: ingen telefon (utom den med äpplet om man vill vara sån) är designad för att ha ett extra skal, annars hade de naturligtvis levererats med ett. :)

    Sent från mein I9300 via Tapatalk 2. Kyllä!
     
  19. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Haha, det där fick mig att asgarva. Point, men telefonen är mer i riskzonen än mitt huvud ;)

    Jag vill tänka som du, men samtidigt vågar jag inte riskera en repa :P
     
  20. Muyfa666

    Muyfa666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Kör på pissbilligt skärmskydd från ebay (typ 65 spänn för 9st - fungerar alldeles ypperligt) och en Case-Mate Barely There som är väldigt snygg och tunn. En bra kombo.