Skall skicka film till YouTube men får texten "Väntar på WiFi"?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Hasse, 17 apr 2010.

1. Hasse

Hasse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52
    Håller på att utforska detta med att skicka en film direkt till YouTube och det går bra så långt som att den parkeras i "mina överföringar".

Där står den sedan och stampar och "Väntar på WiFi".

Måste jag verkligen ha en WiFi-anslutning för att sända över en film till mitt YouTube konto?

:innocent:

2. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja, om filmen är för stor, minns inte hur stor filen får vara, men om den är över ett visst antal MB så måste du skicka via wifi

3. Hasse

Hasse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52
    Tack för svar!

Försöker nu klura ut ett sätt att se hur stor filmen är i mb, så det får bli min följdfråga. Finns det någon väg att få fram det?

Vad det gäller min första fråga så har jag nu kanske själv hittat en lösning också, som kan vara bra att veta för flera.

När jag går in och granskar mitt konto på YouTube så upptäcker jag nu under "mobilinställningar" texten:

"Lägg upp videoklipp från telefonen genom att skicka dem till:"

xxxzzzttt((([email protected]

De föreslår sedan att man lägger in denna adress i kontakter vilket jag nu gjort i mitt gmail-konto. Har nu sänt iväg filmen och får se om det lyckas den vägen.

:)

PS! Innan jag hann posta detta så plingade det till i min mailbox, DU HAR NU LAGT UPP DIN FÖRSTA YOUTUBE-FILM - ta da!

Men frågan ovan kvarstår ju, hur ser jag i min Desire storleken på en film jag spelat in?

Last edited: 17 apr 2010
  4. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Ladda ner t.ex. Linda (file) manager från butiken, välj SD card i programmet, leta upp videofilen, långtryck på den och välj properties så får du fram bl.a. hur stor filen är.