Skall Swedroid ha iPhone-avdelning? [Undersökning]

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av -Henric, 1 nov 2011.

?

Bör Swedroid ha en avdelning för Apple-produkter?

1. Ja

23 röst(er)
    19,7%
  2. Nej

94 röst(er)
    80,3%
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Hejsan kära swedroidare!

Här kommer jag med ett litet förslag.

Jag vet att de flesta här inne faktiskt är emot allt vad som har med äpplet att göra, men för oss som faktiskt varit på denna sidan ett tag, skaffat oss en iEnhet och inte "hittar ut" igen... borde det inte finnas en liten sektion/avdelning även för oss på detta underbara forum? Jag vet att det heter sweDROID men än dock så är vi en tapper liten skala som faktiskt har en iEnhet som ändå inte vill lämna vår swedroid-familj :)

Ascii gillar detta.
  2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Precis det heter swedroid av en anledning, leta dina äppelpolare nån annanstans

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Gadget, Ult, Zerge och 4 andra gillar detta.
  3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

HydrikHydrik;

Idén om en iOS-avdelning låter bra men det där med att inte "hitta ut igen" håller jag inte med om :P

4. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Du verkar ju inte riktigt förstå vad jag menar. Jag kunde bara tänka mig att någon skulle kläcka ur sig ett sådant oklokt svar.

Jag hänger då i alla fall på Swedroid dagligen även om jag har en iEnhet.

Last edited: 1 nov 2011
  5. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Samma här ^^

Skulle aldrig överge Swedroid för ett iForum :D

6. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Det är lite det jag menar :) Det hade varit lite roligt för oss Apple-användare som är "fast" i Swedroid's underbara värld också :)

Alltså jag snackar ju inte om något gigantiskt projekt som moderatorerna måste lägga tid på. Det är än dock inte så stor skillnad mellan iPhone OS och Android OS som många får det att låta som :)

7. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Varför ska swedroid betala dyr bandbredd för ett iphone avdelning? Det heter swedroid för en orsak, samma orsak som t.ex bilmärkesforum enbart för ett märke. Du kan inte gå in på t.ex ett saab forum och hitta en avdelning för volvo t.ex.

Det finns ett forumen här som är för övriga telefoner, den räcker väl? Tänk alla som köpt en nokia med symbian ska dom också ha en avdelning? eller dom som har köpt en samsung med deras system?

Gadget gillar detta.
  8. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jag kan väl pröjsa den extra bandbredd som går åt för den lilla forumdelen då. Pengar är ingen faktor. Sedan angående "Det heter swedroid för en orsak" så borde väl då inte "Off topic"-avdelningen (sådant som varken berör Android-telefoner eller Android OS) finnas? iPhone OS är väl det som i sådant fall skulle ligga närmast Android gällande off topic, eller hur?

9. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Lilla forumsdel? Du tror inte den kommer bli ganska stor väl alla inser vilken kunskap som finns på detta forum? Och att det är bra folk som finns här. Annars skulle du väl inte vara kvar om det inte var ett bra forum?

Nu tycker jag du enbart är dryg. Jag hoppas att du själv förstår vad "Off topic" betyder? Så vad är det för fel med att ställa dina iphone frågor i Off topic? swedroid är för android och off topic är för annat som inte berör android, alltså borde det ligga i off topic, eller hur?

Last edited: 1 nov 2011
  10. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Det fanns/finns ju en apple tråd i offtopic där man kunde snacka om allt som berör apple/ienheter.
    Den kan man väl använda?
    Men jag har full förståelse varför du vill detta. Har själv en ienhet

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

11. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Jag tycker att ni ska sluta med pajkastningen här inne. Försök få tag på någon moderators uppmärksamhet och ta upp frågan med denne.

Bmsone, -Henric och Ascii gillar detta.
  12. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Pajkastning? Så farligt är det inte. Vi diskuterar varför det inte Vs varför det kan finnas en iphone avdelning.

Detta borde stoppa diskutionen ganska snabbt i så fall.
    https://swedroid.se/forum/49122-varfor-ingen-trad-hd2.html

andysign och Snusdus gillar detta.
  13. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Jag tror att risken med en i-forumdel är att det blir en massa kastade pajer där. Eftersom att en del Swedroidmedlemar (ingen nämnd, ingen glömd) inte verkar kunna visa upp någon respekt eller öppenhet för konkurrenter alls så är jag rädd att trådar i den delen kommer att spammas sönder med "Hata iPhone, Android äger er!" och liknande.
    Tyvärr.

14. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Bra sagt.
    Kan nog komma upp vissa "iphone och ios äger , android suger" också

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

15. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Swedroid byter namn till iDroid Sweden, sen är saken biff

Sent from my Nexus S using Tapatalk

Droid113 gillar detta.
  16. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Börjar faktiskt bli ordentligt trött på alla dessa iphone-trådar nu.

De vimmlar av dessa iphone-trådar på ett forum avsett för androidtelefoner och de besudlar min vardag.

Jag skall leta mig till ett stort iphone-forum och kläcka idéen om en androidavdelning.
    Detta leder till att jag bli jagad av sektledare och extremister och får spendera resten av mitt liv på flyende fot.

Jag säger Nej tack.

Låt pajkastningen börja.
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

gripen, Poptot, deliverance och 1 annan gillar detta.
  17. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 381
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tycker att detta med iPhone-del i ett Android forum skulle ha två delar...det vore både bra för att samla alla iPhone trådar på ett och samma ställe - men å andra sidan är detta just ett Android forum vilket gör att iPhone blir lite off-topic.

Men jag förstår också hur ni andra tänker..sen kan jag också tycka att det borde finnas en iPhone del eftersom det finns en OT del - och iPhone är ganska nära inpå Android. Men jag står fortfarande fast vid att detta är och ska förbli ett iPhone forum. Men en liten del av det skulle för mig, kunna vara för olika ienheter.

Ett test för att se hur det går, om det blir för mycket pajkastning eller inte. Blir det inte det kan det vara kvar, blir det för mycket strul med den delen tycker jag att den ska stängas.

Slutsats av denna konstiga text; Öppna en iEnhet del på test och utvärdera det sedan! Håll forumet, Swedroid, dock till det bästa Android forumet som finns!! :)

18. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Om du nu är så trött på iPhone-trådar som du påstår... varför lägger du ens ner energi att klicka på tråden? Varför lägger du ens ned energi på att skriva ett svar då? Om du ser en iPhone-tråd så bara scrolla förbi den. Det är faktiskt inte så många trådar gällande iPhone så jag förstår inte riktigt vad du är upprörd över. Tänk över det du skrev och kom sedan med ett KLOKT OCH GENOMTÄNKT svar, tack!

DU fattar vad jag menar! Det är ju precis så jag menar. iPhone OS är än dock så pass nära "bekant" med Android OS att det borde få en liten del av kakan så att säga. Jag har börjat se fler och fler iPhone-trådar dyka upp här på Swedroid (till och med trådar som är menade för att ha pajkastning på iPhone och iPhone OS).

19. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Därför att han antagligen vill uttrycka sitt missnöje. Alla ska få rätt att ha sin egna åsikt och då spelar motargumenten roll. Att du inte kan bemöta kritiken på ett riktigt sätt bevisar bara vilken nivå det är på denna tråd. :-*

20. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Kontruktiv kritik är vad som gäller! Hur skulle ett forum se ut om man spyr galla över någon för att denne person kommer med ett förslag till MODERATORERNA? Jag hade inte väntat mig annan respons men än dock så måste man någonstans i hjärnan förstå och faktiskt kunna acceptera andras ideér och förslag på förändring. Det ni visar är ju under all kritik!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.