Vill delge min erfarenhet av skalshop.se:
Beställde den 8 nov ett Copter displayskydd för min Desire HD och betalade med kreditkort (179,- inkl. frakt). Efter 10 dagar kontaktade jag skalshop.se och undrade var min leverans tog vägen. De svarade att den var skickad och att jag var tvungen att vänta minst 14 dagar innan reklamation.
- Sagt och gjort - den 25 gjorde jag en reklamation på PTS hemsida (även om det verkar som om leverantören skall göra den!) och dom meddelade att ett nytt skulle skickas.
- Den 29 skickade jag ett mail och bad att få häva köpet - allt enligt konsumentköpslagen - och efter ett flertal mail fram och tillbaks fick jag detta svar:
samt
och hur låter detta egentligen??!?! Ansvaret ligger alltid hos leverantören tills dess att varan är levererad!!!
Har alltså inte fått häva köpet, vilket jag har rätt till enligt konsumentköpslagen (* se nedan), men orkar inte bråka med dom längre... Under den låååånga väntan på skalshop.se så köpte jag ett skydd i en butik varvid jag nu har ett Copter dislplayskydd till en DHD till salu! Kontakta mig med ett PM om du är intresserad....
Jag själv kommer aldrig mer handla från skalshop.se och du får själv dra dina egna slutsatser! Enligt min mening är skalshop.se ett oärligt, stelbent företag med osmidig och direkt oseriös hantering av sina kunder.
-5 getingar av 5 möjliga
Kod:
[COLOR="Red"][B]*[/B][/COLOR] Konsumentköplag (1990:932) Ändring införd: t.o.m. SFS 2003:162
9 § Dröjsmål på säljarens sida föreligger om varan inte avlämnas eller avlämnas för sent och detta inte beror på köparen eller något förhållande på hans sida.
…
10 § Vid dröjsmål på säljarens sida får köparen hålla inne betalningen enligt 11 §. Han får välja mellan att kräva att säljaren fullgör köpet enligt 12 § och att häva köpet enligt 13 §. Dessutom får köparen kräva skadestånd av säljaren enligt 14 §.
…
45 § Köparen får häva köpet eller kräva omleverans endast om han kan lämna tillbaka varan väsentligen oförändrad och oförminskad. Rätten att häva köpet eller kräva omleverans går dock inte förlorad, om
1. varan har förstörts, kommit bort, försämrats eller minskat genom sin egen beskaffenhet eller något annat förhållande som inte beror på köparen, ...