Skapa ny kalender från mobilen?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Jonerik, 9 mar 2012.

  1. Jonerik

    Jonerik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Går det på något sätt att skapa nya kalendrar direkt från telefonen?

    Jag har på datorn skapat ett antal kalendrar som jag använder mig av Privat, Jobbet, Schema osv. och alla dessa synkar väldigt bra mot min telefon. Däremot har jag inte hittat något sätt att skapa nya sådana här kalendrar direkt ifrån telefonen. Är det någon som har några tips på hur man kan göra för att lösa det här problemet om man inte har tillgång till någon dator?

    Dessutom undrar jag hur man gör för att dela en kalender från telefonen. Eller behöver man en dator för det med?
     
  2. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hur har du satt upp det hemma?
    Är det en kalender som du sedan filtrerar på privat/jobbet/schema ??

    Skulle kunna testa att i mobilen lägga upp en ny profil för varje kalender du har och till den profilen knyta specifik kalender.
    Har inte provat själv.

    I värsta fall kan du ju skapa flera separata kalendrar hos google för varje konto du vill ha.
    Fast det kanske finns någon smidig app som fixar det.
     
  3. Jonerik

    Jonerik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har skapat mina olika kalendrar genom att logga in på mitt google-konto via datorn -> gått in på Kalender -> Klickat på pilen bredvid "Mina kalendrar" -> Valt "Skapa ny kalender". Men samma manöver med hjälp av telefonen har jag alltså inte hittat.

    Skapa flera google-konton är ju såklart ett alternativ men det känns onödigt krångligt. Men det kanske inte finns något annat alternativ?
     
  4. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Provade med default kalendern att ändra profil i mobilen gav mig inga mer alternativ.
    Nu kör jag MiniCM7-2.1.9 då kan jag under "konton och synkroniseringar" lägga till fler google-konton eller exchange-konton -> skaffa fler konton hos google.
    Fast det kanske finns andra appar/widgetar som kan hantera flera kalendrar.

    googla på multi calendar android -> plenty of träffs.
     
    Last edited: 15 mar 2012