Skicka fil med Gmailklienten/Filhantering

Diskussion i 'Hero' startad av Roq, 30 nov 2009.

  1. Roq

    Roq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Tjenare

    Har råkat utför ett ganska skumt problem. Hoppa över stycket om ni inte gillar romaner. I alla fall så har en av våra föreläsare gett oss ett projekt som vi ska ta oss an. Jag kontrollerade klart vad man skulle göra via min Gadget som jag kallar den (pga av den hiskeliga mängden funktionsområden), alltså min Hero. Jag tankade er .doc-filen och öppnade den med QuickOffice. Lite senare, när man hade lärts sig allt om tidsserieregression etc skulle jag kolla upp projektbeskrivningen igen på en större skärm, och då kom min dator bra till hands. Nu hade herr föreläsare dock lagt upp förra årets version av arbetet och jag trodde det var en temporärt misstag. Men vad bra att jag har filen på telefonen, nu kan jag ju bara skicka den till min mail så slipper jag vänta på att den rätta ska läggas upp igen, tänkte jag. Problem!

    Finns det någon applikation som motsvarar Windows Explorer/Utforskaren? Skulle va najs å kunna kolla igenom minnet även när man inte har den kopplad till datorn.

    Hur skickar man annat än bilder med Gmail? Klickar jag på bifoga får jag bara upp mitt bildalbum och öppnar jag quickoffice:s lista med filer kan jag inte "använda" dem, tex skicka med mail/BT/sms.

    Trevlig läsning. Hoppas det finns svar!

    /Roq
     
  2. PatBenson

    PatBenson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om jag förstått dig rätt vill du skicka din .doc fil med mail till någon/dig själv?

    Testa ASTRO file manager så kommer du åt minnet/SD kortet och jag kan skicka pdf:er med den. (Håll ner fingret på filen du vill skicka och du kan välja med vilket program du vill använde- gmail eller HTC mail klienten)

    hth
    PatBenson
     
  3. Roq

    Roq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Tack för svaret. :D
     
  4. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste säga detta bara :
    ASTRO kan allt! backup , taskmanager och mycket mer!
     
  5. PatBenson

    PatBenson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller helt med, kanske den mest användbara/mest nyttjade appen jag kommit över (i hård konkurens med STHLM travelling ;) )
     
  6. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Måste säga att jag tycker ES File explorer är snäppet vassare än ASTRO. Där kan man även hitta filerna som ligger på datorn genom nätvärket.