skicka mail funkar inte men ta emot funkar

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av pepitopepito, 25 okt 2009.

  1. pepitopepito

    pepitopepito Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har fått mailen att ta emot mail men kan inte skicka. får felmedelande om att den inte kan koppla upp mot server. fel mailadress. Har kollat med support hos operatören (telia) om att alla inställningar är rätt.
    har funktionen autentisering betydelse här????
    kan ju inte ange det i telefonen som man gör i mailkontot i PCn
    htc hero med Telia Sweden3G
    Någon som känner igen eller har goda råd...
     
  2. dampen

    dampen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad använder du för smtpserver? Utgående server.
    använd smtprelay1.telia.com och på den servern ska du inte ha nån autentisering alls.
     
  3. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Port nr?

    Det var 25. Har chattat med telia supporten
     
    Last edited: 22 feb 2010
  4. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Hade samma problem...Telias support kunde inte hjälpa så mkt men jag lyckades själv till slut. Min lösning var att under kontoinställningar/utgående mail ställa in "Säkerhetstyp" som SSL (står på None annars). Då fungerade det utmärkt. Har en Hero.
     
  5. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem trots att det har funkat tidigare.

    Jag har haft telefonen (Samsung Galaxy S) i ett par veckor och kunnat både skicka och ta emot mail i Tyskland med mitt tyska simkort. Sedan en vecka tillbaks är jag hemma i Sverige och har ett kontantkort från Telia i telefonen. Inställningarna för mail är ju dock samma och oföränrade.

    Precis nyss fick jag ett samtal från min arbetsgivare som hävdade att jag inte svarat på mail. Visade sig att alla svar jag skrivit sedan jag satte i mitt svenska simkort låg kvar i utboxen. Ingenting har skickats och jag har inte fått något som helst felmeddelande. När jag trycker på "Send outgoing messages" så får jag meddelandet att det inte går att få kontakt med servern. (Att ta emot mail funkar utan problem.)

    Jag försökte att ställa in lite olika säkerhetsversioner (ska dock enligt instruktio erna från providern - www.one.com -stå på "none") men nu får jag felmeddelande varenda gång jag försöker spara inställningarna.

    Den enda inställningen som nye stämmer helt med ones instruktioner är porten. Enligt dem ska det vara port 2525 men telefonen tillåter bara 3 siffror i det fönstret. Jag behöll syandardvärdet (25) i Tyskland och det fungerade alltså utan problem. Kan det ändå vara det som är problemet eller vad ska jag göra?

    HELP? :(