Skicka nexus:en till hotel i staterna?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av dennisnp, 30 mar 2010.

  1. dennisnp

    dennisnp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har en kompis som ska till staterna, funderar på om man kan skicka nexus:en till hans hotel och att han tar den med sig hem. Krävs ingen id kontroll när budet lämnar paketet? Någon som gjort något liknande eller vet någonting? Tack på förhand /Dennis
     
  2. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Ring hotellet och fråga, beror på vilket hotell det är!
     
  3. Vibban

    Vibban Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Mig veterligen så har de ingen id-kontroll, och antagligen lämnas paketet i receptionen på hotellet. Förslagsvis skriver du hans namn som mottagare ;)
    Så länge han stannar mer än tre dagar på hotellet så borde det inte vara några problem :)

    EDIT: Det slog mig inte. Det är ju som €ric säger; förutsatt att hotellet tjänsten att ta emot paket :P
     
  4. Breideux

    Breideux Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Borde inte vara några problem. Fedexat till många hotell i mina dar...
     
    Last edited: 1 apr 2010
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 566
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det går i regel hur fint som helst, men vissa hotell kan ut en liten avgift för att göra det.
     
  6. dennisnp

    dennisnp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack alla för era svar!
     
  7. waste

    waste Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag åker till staterna i två veckor på lördag och tänkte göra samma sak. Får man lov att fråga vilken butik har du tänkt beställa ifrån?
     
  8. Nexus Six

    Nexus Six Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gjorde just detta med min N1. Polare som skulle bo på ett hotell i New York i en vecka. Tänk bara på att skriva mottagare: "GUEST: Namn (Room xxx (om möjligt))" samt givetvis att hotellets namn finns med som huvudmottagare. Telefonnummer till mottagarens mobil förslagsvis. Google levererar ju med FedEx Overnight utan extra kostnad, men om du har tajt om tid och vill att den ska ligga och vänta på dig/kompis på hotellet så se till att "Guest: xxxx Arriving on (datum)" står med (ev. istället för rumnummer).

    När man följer paketet på FedEx hemsida så kan man se exakt vilken dag (vanligtvis nästföljande arbetsdag från beställningsdatumet) det "ligger ute för leverans". Då vet man att den kommer att levereras just den dagen. Efter leverans så kan man se vem som signerat för den (vanligtvis en person i receptionen). Då är det bara att traska dit och hämta den.

    Som tidigare sagt så skadar det inte att ringa och fråga (förvarna) hotellet först.

    Man får ta med sig prylar för ca: 5000kr med reguljärflyg från USA utan att betala tull och moms. Men det är nog ingen i tullen som skulle säga något om man tog en lur åt sig själv "och en åt flickvännen".

    Lycka till!
     
    Last edited: 1 apr 2010