Fråga: Skillnad I9305 vs I9305N

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Sarcosian, 31 mar 2013.

  1. Sarcosian

    Sarcosian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det skillnad i hårdvaran mellan de olika modellerna eller är det bara mjukvaruskillnadet?

    Såvitt jag förstår är det olika antenner för att kunna kommunicera med de olika frekvensbanden.

    Vi byter operatör på mitt arbete från Tele2 till Telia och jag har fått garanti på att de kan fixa både höga och låga lte-frekvenser för min I9305N hos Telia. Om inte byter de min mobil.

    Mycket tveksam till att detta går med mjukvara, någon som vet vad som gäller?

    /Sarc
    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
     
  2. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det ska inte gå med mjukvara, flashar du en 9305N (Tele2) med Telia's 9305 så fungerar 3G på den och det kanske är det dom menar. Tele2's version heter 9305N och den klarar av 900 och 2600 MHz. Telia's variant klarar av 800 och 2600 MHz.
     
  3. Sarcosian

    Sarcosian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har varit säker på att det är en hårdvaruskillnad i antennerna för att kunna kommunicera med de olika frekvensbanden.

    En tekniker från Telia har dock sagt att det går, bråkade länge innan de undersökte och svaret blev vi fixar eller ger dig en ny mobil. Vilket som ser jag mig som vinnare då jag mer än gärna har Telias 4G nät framför Tele2.

    Som jag fattat det kommer 4G fungera utan problem i det högre frekvensbandet men inte i det lägre. Blir intressant att se om de kan lösa det.

    Min fråga kvarstår dock, är det skillnad på antennerna i de olika modellerna och är det isf hård- eller mjukvaruskillnader?

    /Sarc
    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2