Fråga: Skillnad mellan 4200mAh och 3000mAh

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av CyBeRooT, 25 jan 2014.

  1. CyBeRooT

    CyBeRooT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tjena, jag är inte nöjd med min mobilens batteri, egentligen är den rätt bra! Får ca 4 timmars skärmtid med en hel dag (12-13 timmar) så får jag över runt 5-10% över, med datatrafik pp så minskas det ganska mycket, aja frågan är inte det här. Jag ska nu köpa ett batteri för längre hållbar på batterier, fast är rätt osäker. Min budget kan gå upp till 300kr, och har faktiskt hittat, men ena är 150kr medan den andra är 300kr.

    Den som är 300kr är
    http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?search=188854734

    Den har 3000mAh batteri med bakluka eller vad det kallas nu, med batteri som kostar 300kr.
    OCH de skrev också att det är Originalt! (Vette fan)

    Och här är en som är exakt samma fast svart färg med 4200mAh batteri med bakluka osv (samma som ovanpå)
    Den här är EJ Originalt skrev de.
    Länken är här: http://www.tradera.com/item/341054...h-baksida-till-samsung-i9300-galaxy-s3-svart

    Nu är min fråga, jag vill ha längre batteritid (så gott som möjligt) men vill ha ett säkert batteri som funkar samma som originala samsung batteriet. Originalet kostar 300ke med 3000mAh batteri och det som är ek originalt kostar 150kr med 4200mAh. Vad är skillnaden mellan originalt och ej originalt? Jag vill ha bra batteri med långt mAh så att den hållet mobilen länge, men är rädd om att den kan läckra/läkra efter flera omladdning (som jag brukar ladda dagligen) och får runt 42 - 45 grader celcius sällan, och 36 - 41 oftast. Vad rekommenderar ni? Vill inte förlora mina ögon och min s3 med jävligt häftigt explotion som är ej alls så roligt.

    PS: Om det är fel forum så ber jag om ursäkt, vet inte riktigt vart jag ska ställa min fråga på.
     
  2. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag har teknikmagasinets 4200mah batteri & valde mellan det & Samsungs på 3000mah som dom även säljer.

    Tänkte att Samsungs batteri kanske var lite ärligare i specen då det dessutom var en hundralapp dyrare men säljaren som personligen hade båda till sin S3 rekommenderade det större billigare.

    Köpte det & har kört det i snart ett halvår & vill påstå att det faktiskt är mer än dubbelt så kraftfullt som originalbatteriet.

    Bifogar bild där du kan se. Mestadels surfning & Tapatalk samt ca 3 timmar Spotify, detta + 2 timmar film på Netflix.

    Mitt rekord i skärmtid är 14 timmar men då har det rört sig om mycket ebokläsning som inte drar så mycket, den var dock inte helt tom då.

    Behöver jag säga att jag är nöjd:-)
    [​IMG]
     
    Last edited: 26 jan 2014
    CyBeRooT och Euran70 gillar detta.
  3. CyBeRooT

    CyBeRooT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Wow! Otroligt bra! exakt vad jag behöver som tittar på ofta serier i mobilen, måste fixa en sån där, var rätt osäker eftersom du vet, de dåliga batterier brukar tappa också kapacitetet efter några laddningar. Har hittat det, iZound är det med 4200mAh kapacitet för 299kr, gött, ska beställa inom 2-3dagar.
     
    Euran70 gillar detta.
  4. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Gör så och räkna åtminstone med dubbla batteritiden jämfört med idag, hur lång den blir beror ju mest på vad man gör.
     
  5. LDRLR

    LDRLR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2013
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Wow får typ 4,5 tim på original 3000maH ganska hög skärmstyrka dock och vi pratar över 24 timmar
     
  6. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Hur mycket ni får ut låter vi vara osagt räkna dock med dubbelt jämfört med originalbatteriet, originalet alltså inte 3000mah.

    Med batteriet som följde med så fick jag när min lur var fräsch ut 5-6 timmar skärmtid, efter några månader & lite av Androids konstigheter så rörde det sig mer om 3-4 timmar.

    Fundera inte på timmarna, min lur är fräsch idag & drar lite, 13 timmars skärmtid grejar den ledigt. Samtidigt så vet jag att den mycket väl enligt Androids lagar kan börja dra mer i morgon But who cares, här finns kraft :-)

    För övrigt så får ni nog dra bort en del från mina siffror om ni spelar grafikkrävande spel.
     
    Last edited: 28 jan 2014
  7. dunderbusen

    dunderbusen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Halebop 4G+
    Telefon:
    Mi9 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop 4G+
    Telefon:
    Mi9 128GB
    När det var kampanj på CDON så var de stora original batteriet inte alls så dyrt, typ 150kr. Jag fick lätt dubbla skärmtiden med det. I min skärmtid så är det ständig surf. Ca 7-8 timmar och då är inte batteriet tomt. Vädigt nöjd.
     
    Euran70 gillar detta.