Diskussion: Skillnad mellan märkestelefoner och OnePlus

Diskussion i 'OnePlus 3T - Allmänt' startad av night77, 27 jan 2017.

  1. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Hej,

    Tänkte dela med mig min personliga erfarenhet gällande just att ha en märkestelefon (från en känd mobiltillverkare) och en telefon från en liten eller "okänd" tillverkare som OnePlus.

    Nedan är min personliga åsikt och jag kan säga att min tekniska kunskapsnivå ligger på ett högt värde för att kunna jämföra eller recensera tekniska prylar:

    Känd tillverkare:
    1. En känd tillverkare har i princip mycket bättre kundservice, reparation, returpolicy och reklamationsrätt!
    2. En känd tillverkare har testat sin Hårdvara/Mjukvara och kvalitet internt och hos de större certifieringshusen!
    3. Hittar man buggar, fel eller ha önskemål så är det lättare att kontakta tillverkaren eller sprida det via internet för att får det åtgärdad!
    4. De stora operatörerna ställer höga krav på kända tillverkare för att kunna acceptera deras produkter, därför får vi som slutkunder på köpet ett väl optimerad 2G/3G/4G radioprestanda och även diverse funktioner!

    Icke känd tillverkare:
    Helt enkelt får du vad du betalar för, en lur som kostar cirka 4300kr har säkert brister och massa problem, jag upplever till exempel med min nya T3 att den brister på massa saker, från Radioprestanda, ljudkvalité, mjukvarustabilitet till diverse saknande av olika viktiga certifieringar på olika områden.

    När det gäller radioprestandan (OnePlus 3T):
    * Upplever Wi-Fi, LTE och 3G samt BT prestanda är dålig jämfört med Xperia och Galaxy telefonerna jag har/ha haft!
    * Upplever mjukvaran buggigare än Xperia och Galaxy lurar.
    * Jag kommer sällan upp i samma hastigheter (Wlan eller 3G/4G) som min Xperia XZ eller Galaxy S7 Edge! Det handlar om exakt samma testförhållanden och villkor för båda (OnePlus 3T) och sistnämnda telefoner!
    * GPS:en hänger ibland inte riktigt med när jag joggar eller kör bil!

    När det gäller ljudkvaliteten (OnePlus 3T):
    * Ljudkvaliteten för samtal och musik kan inte mätas med vad de stora tillverkaren ger!
    * Med BT i bilen hackar musiken då och då, det irriterar mig som fan!

    Batteriprestanda:
    Detta är ett knepigt att förklara! Min (OnePlus 3T) kan ibland klara sig helt OK med 50% batteritid och ibland så drar den så mycket batteritid att man inte kan lite på att ha den med mindre batteritid än 50%. Detta kan förklaras med dålig optimerad mjukvara!

    När det gäller allt annat:
    * Att ladda mobilen i bilen med t.ex. en Quick Charge 3.0 certifierad laddare är ett skämt! Just den laddaren kunde ladda upp min Xperia XZ och Galaxy S7 Edge utan som helst något problem medan med (OnePlus 3T) klarade sig inte! Vilket betyda att jag måste investera i en ny laddare ! Det är inte alls roligt att ha olika laddare i bilen när "samtliga" telefoner som jag har med min flickvän klarar sig men inte (OnePlus 3T)!
    * Ingen SD-Kort stöd!

    Summering:
    Man får precis vad man betalar för! Dock är jag själv villig att betala de extra par tusenlappar för att få allt väl fungerande än en halvdan mobil! Det räcker inte att man packar ihop massa fina specifikationer i ett fint ask och sälja den till fint pris!

    (OnePlus 3T) = 4300kr (man får uppleva med allt negativt ovan)
    Xperia XZ = 5700kr (man får i princip mycket för pengarna)
    Galaxy S7 Edge = 6000kr (man får också mycket för pengarna)
     
    Asawi gillar detta.
  2. Bonterra

    Bonterra Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Vad försöker du egentligen säga? Har någon tvingat dig att under vapenhot köpa en 3T eller var du helt omedveten om att Oneplus var en liten och fristående tillverkare utan de etablerade märkenas muskler när du beställde?

    Jag har förvisso inte provat allt du irriterar dig på men jag blir lite skeptisk. Vad menar du med att du måste ha flera laddare i bilen? Jag har en billig dubbel-laddare från Clas Ohlson i min bil och den fungerar utmärkt, om än lite långsammare än Dash-laddaren hemma. Fungerar inte de andra mobilerna (hur många har du med dig samtidigt egentligen?) med din Oneplus-laddare?

    3T har stöd för uSD vilket är i det närmaste standard för mobiler, jag vet inte om det finns någon som kan ta vanliga, fullstora SD-kort om det är det du menar? Att uSD-kortet och SIM2 delar uttag är väl också standard, jag hittade iaf inte någon lur med plats för både två SIM-kort och uSD innan jag köpte min 3T. Jag använder ett BT-headset på jobbet och har inga problem att lyssna på musik, inte heller några problem med radioprestandan.

    Jag är oerhört nöjd med min 3T men det är mycket möjligt att jag varit lika nöjd med en Honor 8 eller Mate 9 som var mina alternativ när jag bytte från min gamla iPhone, jag hade förmodligen även varit irriterad på ungefär samma saker också.

    Edit: Det är väl självklart att Oneplus gjort avkall på något när de kan sälja en lur 30% billigare än konkurrenterna? Det finns en gräns för hur mycket tid och pengar man kan lägga på att optimera sin produkt när man säljer så pass få exemplar som de ändå gör, det är en annan sak när man säljer miljontals lurar av samma modell.
     
    Last edited: 27 jan 2017
    ravenshield och Acidmilk gillar detta.
  3. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Ta det lugnt, ingen har hotat mig eller något, jag berättar om min erfarenhet, ville verkligen ge OnePlus en chans bland mina använda telefoner och samtidigt lyfter upp varför OnePlus är billigare än de stora tillverkarna, varför det skiljer sig mellan 1000-3000kr för en flaggskepp från Samsung, Sony, LG, HTC, Etc jämfört med OnePlus ..det är vad vi diskuterar här!

    Svarar på dina frågor som följande:
    1. Med följande laddare https://www.amazon.co.uk/gp/product/B0146FK3G0/?tag=swedroid-21 så funkar inte Type C laddningen just med PlusOne 3T. Samma laddare funkar till Xperia XZ och Galaxy S7 Edge samt Nexus 6p (har haft två sistnämnda men inte nu längre efter att sålt de). Min PlusOne 3T visar laddningssymbolen men telefonen tappar styrka istället för att öka eller ens stanna på samma nivå trots att jag kör inget ovanligt förutom BT och Musik!

    2. OnePlus 3T har INGEN MicroSD stöd. Om du ska ha en adapter kopplad till Type C USB uttag för att ha en extra SD kort är det fan ta mig inte alls det man är ute efter, båda Galaxy S7 Edge och Xperia XZ har det jämte SIM slottet.

    3. Du har inte problem med BT ..men det finns andra människor i världen som har problem, så utgå inte från din egen erfarenhet bara! Jag var tydlig med att berätta om två saker när det gäller BT, ett Sony Headset som funkar bra och BT i bilen som hackar med just PlusOne 3T.

    4. Radioprestandan för (2G/3G/4G samt BT, GPS och WLAN är sämre än de kända märken, jag är själv RF ingenjör och är helt medveten om vad jag pratar om. Du kanske inte märker något på direkten eller i daglig användning, såna jämförelser mellan telefoner går inte direkt på rak arm att utföra eller se utan det behövs mer undersökning genom specifika instrument och testfall vilket också förklaras att operatörer i hela världen inte godkänner OnePlus 3T i sin "ranging" av telefoner för att de saknar mycket jämfört med de stora tillverkarna!

    Det som jag har hört och sett att folk klagar på att märkestelefonerna är dyra, att tillverkarna tar ockerpriser för samma sak man får av till exempel OnePlus men sanningen att du får vad du egentligen betala för, en sämre telefon med sämre optimering även om specifikationerna lika eller i närheten!
     
  4. wikings1

    wikings1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Om jag hade sådana problem skulle jag byta telefon direkt -)
     
    Ara, Herrputte och night77 gillar detta.
  5. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag kommer definitivt att göra det, dock väntar jag på de modellerna som kommer nu till våren.
     
  6. Bonterra

    Bonterra Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Du har med andra ord helt medvetet köpt en budget-telefon från en i princip okänd tillverkare och nu klagar du på att den inte lever upp till dina förväntningar?

    Tja, då är det väl något fel som är trasigt. Jag har som sagt en 99 kronors-laddare från Classe som fungerar utmärkt och laddar även om jag använder GPS (har inte blåtand i bilen så jag har aldrig provat bägge på samma gång).

    Nej, jag får erkänna att jag hade fel där. Var helt säker på att det stod SD på den yttre SIM-kortsplatsen men tydligen inte.

    Att jag inte har problem är inget bevis för att ingen annan har det, precis som dina problem inte är bevis för att någon annan har det. Två ankedotiska bevis som motsäger varandra säger ju ingenting, vi vet inte mer nu än tidigare. Sen är det alltid lättare att hitta folk som har problem eftersom de som inte har det inte ser någon anledning att gasta om det.

    Jag erkänner villigt att jag inte har någon aning om hur operatörerna bedömer telefoner, jag tvivlar dock på att alla operatörer testar alla telefoner. Jag skulle snarare tro att de tittar på vilka tillverkare kan leverera tillräckligt många lurar till ett tillräckligt bra pris. En liten tillverkare som Oneplus kan knappast slå sig in hos operatörerna oavsett om de har en helt felfri lur eller inte, de har knappast kapaciteten att tillverka och leverera sådana mängder till det pris som skulle krävas.

    Är det inte självklart att man sparat in på något när man säljer en telefon till 30-50% lägre pris än konkurrenternas motsvarigheter? Problemet är snarare att folk har helt orealistiska förväntningar!
     
  7. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Det är ingen budget telefon jag har köpt. På papper är det en flaggskepp med highend spec. som kan mäta sig med de stora. Dock användarupplevelsen helt dålig när de försökte spara på massa saker.

    Jag har insyn i hur operatörerna fungerar, de köper inte från okända tillverkare som inte erbjuder support och snabb bugg rättning samt ansvar för returer och reparationer. En operatör har såkallade "krav" som ska finnas i varje telefon som en viss mobiltillverkare vill sälja till de.

    De godkänner inte vilka telefoner som helst i sitt nätverk, väldigt många och långa tester utförs av operatörerna så kallade "acceptance tests" när det gäller radioprestanda och massa annat innan de köper in ett x antal tusen/miljoner.

    Att du kan köpa en X telefon och köra i Telias nät är inte deras problem utan ditt. Om du klagar hos Telia på att din X telefon är dålig så kommer svaret att telefonen är inte godkänd i sitt nät och du får nöja dig med vad du har. Som tur att Telia inte stänger ute såna telefoner som sker i t.ex. Japan där du inte får använda vilken telefon som helst i operatörens nät utan måste ha "giltigt" IMEI nummer. Däremot om du har köpt en lur med abonnemang hos Telia/Tele2/Telenor/Tre så tar de fullt ansvar för det hela!

    Ingen av operatörerna vill ta ansvar för fula och jobbiga fel från mobiltillverkarna även om telefonen kostar bara 10kr. Det handlar om service och kvalitet samt kravställningar!

    Jag ser att du tar detta personligen och försöker inte se saken som att vi diskuterar varför en mobiltelefon med så bra spec. inte kan leva upp till förväntningarna eller ens i närheten av produkterna från större tillverkare. Detta kan leda till att OnePlus går i konkurs om de håller sig på samma sätt som idag för att det finns många andra tillverkare som erbjuder bättre grejer.

    Vi betalar mindre för en telefon som OnePlus 3T, därför att:
    * OnePlus är befriade från certifieringarna som krävs av vissa myndigheter och operatörsnätverk!
    * OnePlus har ingen skyldighet gentemot operatörerna när det gäller radioprestanda
    * OnePlus har ingen skyldighet gentemot myndigheterna som ställer krav på SAR värden, strömeffekten, o.s.v.
    * OnePlus gör ingen reklam!
    * OnePlus har inga butiker och säljer endast via internet!
    * OnePlus ger dig endast halvdan service, där har vi som slutkunder ingen rätt att kräva något av de. Det enda man kan göra att start en "service request" ifall våran telefon fungerar dåligt eller har tydliga problem.
    * OnePlus är inte skyldig erbjuda någon kund reklamationsrätt! Inte heller reparationsrätt i en Svensk verkstad!
     
    Herrputte och svenix gillar detta.
  8. marr

    marr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    S9
    Platta:
    M5
    Platta 2:
    Nexus 7
    Du vet mycket du.
     
    pacman, ravenshield, niclasc och 3 andra gillar detta.
  9. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Operatören O2 har fyllt hela centrala London med reklam för OnePlus 3T.
    Om du är RF-ingengör borde du veta att OnePlus-mobilerna måste uppfylla alla kraven för CE lika mycket som något från Samsung eller Sony.
     
    Gurex, Ara, jnsson och 1 annan gillar detta.
  10. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Det stämmer nog med att O2 den enda som erbjuder telefonen med abonnemang, kan vara så att de har godkänt den nyligen, men bara för att förtydliga så kör O2 med "self certificate" gentemot sina kunder (alla mobiltillverkare) vilket betyder att de inte testar själva utan förlita sig på att mobiltillverkaren intygar att produkten lever upp till standard uppförande och gränser. Detta kan vara till exempel CE märkningen.


    CE märkning är standard, vill du att telefonen ska få lov att säljas på Europeiska marknader så får du skaffa märkningen genom en enkel och standard certifiering men det betyder absolut ingenting i verkligheten eftersom Samsung Note7 var certifierad men den small till o brann!!
     
  11. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Säger det innan någon går över gränsen. Onödiga kommentarer, påhopp och annat är inget som hör hemma på forumet. Diskutera gärna, men gör det på ett bra sätt med god ton gentemot varandra.

    - MOD
     
    ravenshield, zztop007, Ara och 5 andra gillar detta.
  12. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 807
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ara och night77 gillar detta.
  13. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Vilka svenska operatörer testar sina mobiler grundligt innan de säljs? LG G5 har stora problem med Carrier Aggregation på Tele2 och Telenor men vem bryr sig eller tar ansvar trots att de säljer eller har sålt modellen? Ingen.

    Jag ser inte hur problemen med Note 7-batteriet gör OnePlus 3T billigare?

    Självklart måste t.ex. SAR-värden vara inom bestämmelserna för att kraven för CE ska uppfyllas, så det säger emot vad du nyss skrev. Inte ens i Kina får man sälja vilket otestat skrot som helst.
     
    jnsson gillar detta.
  14. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 807
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, det undrar jag också.
    Ja, jag har läst fruktansvärt mycket om den här på SweDroid, att den har problem med 4G täckningen, och skulle inte kunna rekommendera den till någon som det känns nu
     
  15. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Jag håller inte riktigt med, eller jag var snarare förberedd på allt du nämner som negativt innan jag ens köpte luren. Många av punkterna är för mig ett icke-problem te.x.

    Visst den har sina brister som ljud, skärm och kamera mot Nexus 6P te.x men allt annat visste jag redan om. Men å andra sidan så kan jag numer byta batteri själv, jag har mer RAM än vad jag någonsin kommer behöva, vid behov kan jag ladda upp telefonen riktigt snabbt och är jag utomlands kan jag smacka in ett utländskt kort utan att tappa nåbarhet på mitt svenska kort.

    Telefonen stödjer ej QC 3.0 (att volten och strömstyrkan reguleras dynamiskt för att anpassas efter telefonens behov just nu) Detta är också en fråga om licenser som gör telefonen dyrare. Men däremot så är dash-charge the shit när man väl använder det.

    Sen att du klagar på batteriet är inte heller rättvist, det tar ett gäng laddcyklar innan batteriet "kalibrerar sig"
    (våra telefoner är lika gamla :) )

    Känns som att du hade lite väl högt ställda krav mot telefonen? jag är hur nöjd som helst (peppar peppar), första gången på ca 4 år jag verkligen känner skillnad på rapphet i en ny telefon och dessutom inte känner behov av root.
     
    Last edited: 27 jan 2017
    Gurex och jnsson gillar detta.
  16. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Telenor och Telia gör det. De har sina egna labbar och fälttestare. Tele2 och Tre förlitar sig på "self certifcate" som tillverkarna gör.



    Tror du missförstått mig. Jag menade att Galaxy Note7 var CE märkt men ändå brann, alltså CE märkningen är inget bevis på att luren kommer att vara säker från brand, explosion och annat som egentligen testas ytligt när det gäller CE märkningen medan till exempel interna och externa test house som de stora tillverkarna betalar höga summor för att kunna får sina certifieringar!

    Du kan alltid ha en ytlig "typprov" godkännande eller en som till o med visar hur bra du är på att tillverka saker.

    Alla kan hålla sig under ett visst SAR värde, men den variera från telefon till annan och många fifflar med det :(
     
  17. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Jepp CE = uppfyller krav och villkor, förtäljer absolut ingenting om kvalité.

    Och i kina trycker man vad fan man vill på vad man vill utan test om det innebär lätta pengar. :) "yes we print"
     
    Asawi gillar detta.
  18. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Nedan kan man läsa om devirse certifieringar som kostar enorma pengar för de stora tillverkarna:

    https://www.ecnmag.com/article/2012/07/cellular-carrier-certification-requirements

    http://www.7layers.com/industries/mobile_devices

    Och nedan en extern test house som kan ge olika certifieringar, skicka in till de en fråga om hur mycket en mobiltelefon full certifiering kan kosta en tillverkare, tänk på att vatten o dammtätthet utförs av en annan aktör vilket kostar ytterligare summor!

    http://www.cetecom.com/en/products-services/
     
  19. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Man kan säga i slutändan (enligt mig) att OnePlus 3T är en prisvärd telefon men absolut ingen flaggskepp killer!
     
    Asawi och svenix gillar detta.
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Du är modig som hoppar på just 3T på detta forum!

    Har noll erfarenhet utav den telefonen. Verkar väldigt poppis dock och man får nu väldigt mycket för pengarna jämfört med annat.
    Går ofta att "spotta" en falsk CE-märkning.

    [​IMG]
     
    night77 gillar detta.