Diskussion: Skillnad på telefon och telefon

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Amedi21, 31 mar 2012.

  1. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Tänkte att det kan vara intressant att initiera en liten diskussion här.

    Jag hör till de som köpte en SGS2:a ur den första batchen som landade i Sverige i början på maj förra året. Den telefonen använde jag fram till årsskiftet, och var överlag nöjd. Därefter har jag ägt både en galaxy nexus och en galaxy note, men nu är jag temporärt på en helt nyinköpt SGS2:a igen, säkerligen producerad bara för några veckor sedan.

    Mitt högst amatörmässiga intryck är att min nya SGS2:a är fruktansvärt mycket bättre än min SGS2:a som jag köpte i maj, ur kartong. Visserligen kan man inte jämföra mjukvaran från de båda batcharna (även om skillnaden mellan gingerbreadversioner inte brukar vara så stor). Den nya är snabbare, mer responsiv, har avsevärt bättre batteritid (vet att minnet kan svika och att upplevelsen förändras i takt med att batteriet gör det). Man brukar ju säga att folk som köper telefoner ur leverantörernas första batchar får leva med en del barnsjukdomar, och det antar jag stämmer.

    Kanske är det i ljuset av galaxy nexus och galaxy note som den nya SGS2:an känns så fruktansvärt mycket bättre, eller så har Samsung kanske för en gångs skull lyckats komma till rätta med vissa initiala problem, och de SGS2:or som nu levereras är bättre än någonsin?

    (Bådar i så fall inte gott. Jag plockar ut min HTC One X imorgon. Första batchen, förstås:) )
     
  2. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Ska tillägga att jag med den äldre S2:an provade de flesta romar och kernels, men silkeslen känsla är det först med den nya S2:an jag upplever. Tack för mig :)
     
  3. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Har även jag en i från första batchen och tycker inte att jag upplever någon större skillnad mot kollegors nyare

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk