Problem: Skrämmande dålig support Oneplus 3

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av difference, 13 aug 2016.

  1. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 165
    Mottagna gillanden:
    1 151
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    OnePlus har erkänt dåligt support och visst kan man klaga över det. Det var också det som avgjorde att det inte blev nån OPO, OPT för min del. Kikar man på specsen så är det väldigt imponerande, AMOLED-skärm, 64GB, DualSim, 6GB RAM osv. Hårdvaran är bara ena halvan av helheten, utan en stabil mjukvara som nyttjar den fulla potentialen hos hårdvaran så är upplevelsen medioker. Utan att försvara något så hade kanske @mlvmhn@mlvmhn en förutfattad mening att en medlem som har över 1400 inlägg varit något mer påläst kring supporten hos OnePlus. De har ju aldrig blivit bättre eller sämre sedan start. Banggood erbjöd pengarna tillbaka på min Umi Super och det kan vi kalla för service. Själv orkade jag aldrig att skicka tillbaka telefonen utan nöjde mig med en "partial refund".
     
  2. CROE

    CROE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2015
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    11
    Aha....
    Är det därför min mobila data på sim 2 hänger sig konstant.. Otroligt frustrerande faktiskt. Måste starta om datan en gång i kvarten.

    Notifikationer fungerar iaf med senaste uppdateringen.
     
  3. Page03

    Page03 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13
    Telefon 2:
    Iphone 13 mini
    Platta:
    iPad Pro 12.9, iPad gen 9
    Övrigt:
    ATV, Chromecast, Android TV
    Support o support...
    Vill i allafall redogöra för min kontakt med OnePlus. Fick hem telefonen bara nån dag efter jag beställt den, suveränt. Men ganska snart upptäckte jag att telefonen o bilen inte alls lirade ihop. Bluetooth kopplingen gick på o av hela tiden och trots några tappra försök lyckades jag inte lösa problemet. Jag kan inte ha en telefon som inte fungerar i bilen och är helt enkelt tvungen att returnera den. Skapar då en ticket gällande retur. Får svar dagen efter med retursedel osv och besked att UPS kommer för att hämta upp telefonen inom två dagar. Dagen efter kom budet. Sen går ytterligare ett par dagar (helgen kom emellan) och nu har jag fått besked om återbetalningen.
    Inte mycket till supportärende kanske men väl kundvård och mycket bättre skött än så här kan man inte begära tycker jag.
     
    cassis, mgman, biffenl och 3 andra gillar detta.
  4. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Du kan ju tro vad du vill. Men du har fel. Jag köpte den för att den helt enkelt är bäst. Supporten har inte med själva telefonen att göra du vet...
    Huawei tar jag inte i med tång. Och den får ju spö av OP3 i det mesta.
    Ledsen. Men helt omöjligt att den har snabbare avläsning än OP3.

    Men som sagt. Ja köpte OP3 för att den är bäst. Och jag är fruktansvärt nöjd med den. Ångrar mig inte en sekund.

    Vad är det som är så svårt att förstå? Denna tråd handlar om supporten. Inte om telefonen.
     
  5. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Helt rätt. Och OxygenOS är fruktansvärt optimerat och snabbt. Löjligt nöjd med det. Root och xposed och lite annat kul. Och sänkt DPI. Wunderbar!
    Sätt sim 2 till att enbart köra 2g. Löste mitt problem.
    Men det roliga i kråksången var hur supporten ville tackla ärendet. [emoji23][emoji23][emoji23]
     
  6. Borg

    Borg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag gillar OnePlus, har totalt bidragit med 8 nyinköpta telefoner från bolaget, men om jag fick sätta hela supportavdelningen på en jolle och skicka till havs så skulle jag inte tveka en sekund.

    Jag orkar inte riktigt författa hela tråden igen på svenska men klipper in nedan på engelska samt länkar till tråden. Jag vill egentligen bara få lite utlopp för min frustration samt som andra redan gjort varna andra från att köpa produkten.

    ----------------------

    So, I didn't think of looking through the forums after issues with something as simple as the official screen protector, silly me right?

    Turns out that not only does it not cover the whole screen, which in and of itself is a reason not to buy it - though to be fair, it is clearly visible on the product photos that it does not - but because of the screens curvature it doesn't even do its job on the part of the screen it's supposed to protect. My argument here is that since the protector doesn't stick to the screen in pretty much any area of the edges of the protector it will be prone to dust and dirt collecting, easily damaged and in the end a more exposed screen.

    Herein lies my issue, see, I've been in contact with the support about this, and I won't be given a refund because my product is an accessory and isn't covered under the "15 day return policy" because I've "opened the product"

    Wait a minute, WHAT!? How am I supposed to know that this is an issue with the product if I'm not able to open it and use it? As far as I'm concerned this is the shittiest answer ever, scenario:

    - "Hey, thanks for buying our car, would you like windscreen wipers with it?"
    - "Yes please", "Oh, they don't wipe the windshield, can I change them for a pair that does?"
    - "Did you put them on your car?"
    - "Yes"
    - "Then no"

    Screencap the latest conversation with me and Sky:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/2657525/ShareX/2016/09/chrome_2016-09-22_13-10-46.png

    Pictures of what I believe my issue with this product is:
    https://drive.google.com/open?id=0Bzm5SFSIwhTwRnVueTNQREY2c0k

    I don't think that this will have much effect on anything, but it feels better to rage a bit about it, and hopefully discourage others from buying the product. I love the phone and the OPO before it, which is why I'm still a customer.

    I've been dealing with their support on multiple occasions, all family and many friends are using their products (because of me I might add) and their support is easily the worst I've ever had to deal with, hands down, no contest. It's been hard for me to write this without soiling it all with about 200 words of **** and **** *** *******. You get the point.

    ----------------------

    https://forums.oneplus.net/threads/screen-protector-and-support-issues.466697/