Problem: skrapigt, ryckigt ljud med youtube

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av aka_the_barf, 6 jun 2012.

1. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Hade aldrig detta problem med min Desire, och även om jag var på mitt landställe där jag tre har riktigt dålig täckning så hackade det aldrig.

Varje gång det uppkommer så gör jag en hard reset, och det löser problemet för ett tag framåt. Har ju svårt att tro att en reset gör att täckningen plötsligt blir bättre.

2. spengo

spengo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det är inte uppkopplingen. Jag har testat att köra med både wifi och 3g (har 3 som operatör och mycket bra täckning) och även med lågupplöst knäpper det i ljudet när jag kör appen. Att köra SVT i HD fungerar utmärkt, helt utan problem.

3. spengo

spengo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har testat med hard reset förut - utan resultat. Men nu funkade det! Måste du köra hard reset ofta för att det ska fungera?

4. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Nej, det här var andra gången sedan April tror jag. Möjligen tredje kanske, men inte mer.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. radioaktivanka

radioaktivanka Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hitt youtube har väldigt lågt ljud. Någon som har en lösning?

6. Aiden

Aiden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hmm kan konfirmerar detta, låter som ljudet hackar eller stannar och gör ett konstigt ljud?
    Har defenetivt inte något med nätet att göra har 60mbit och alla pållarna är hemma, tror det kan vara något med det efterblivna beats kanske?

7. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Beat aktiveras enbart med ett par lurar via kabel eller bluetooth. .. så om du lyssnar med några på så ja finns en chans till det.
    Vet ej om beats fungerar i youtubeappen?
    Provat att avinstallera och installera om programmet från play-store? Det beror på lite från rom till rom om man får avinstallera youtube appen, men prova. Och installera den en gång till.

crf_niklas gillar detta.
  8. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har också samma problem med hackande/knastrande ljud i youtube-appen på min HOX. Vad felet beror på vet jag inte, men att det inte beror på dålig täckning/uppkoppling vet jag i alla fall.

För min del löses inte problemet med en hard reset. Jäkligt irriterande och jätte skumt är vad det är i alla fall. Möjligen kanske Google eller HTC kan lösa problemet i en framtida uppdatering.

9. topptunnor

topptunnor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har också detta problem och jag läste någonstans att om man använder den medföljande aktivitetshanteraren och väljer Stoppa Alla så stoppas tydligen något som man behöver för att undvika detta problem.

Testa starta om telefonen med power i 10sec, och stoppa sen inte någon aktivitet utan kör YT direkt istället, det funkade för mig.

Isol gillar detta.
  10. Isol

Isol Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Tack !
    Funkade för mig!

11. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu har jag börjat att få detta irriterande hackande oftare och oftare. Det går knappt att använda Youtube nu på min HOX, även i TinyShark hackar ljudet. Ingen som har en annan lösning på problemet förutom en hard reset?

12. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Hard reset tar 10 sekunder av din tid, och raderar ingenting. Kan inte bli enklare än så.

Last edited: 21 aug 2012
  13. Joiis

Joiis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Du menar factory reset?

Sent from my Xperia Mini Pro using Tapatalk 2

14. pioneer

pioneer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

testade på min nu och inga problem med hack eller ljud

15. Gogoli

Gogoli Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ni lyckats lösa problemet? Om inte så testa följande steg:

1. Starta om mobilen.
    2. Koppla in hörlurar och starta FM-Radio.
    3. Dra ut hörlurarna medans musiken spelas. Appen kommer då att automatisk stängas ner.
    4. Testa att lyssna på en låt som du har i mobilen, både med och utan hörlurar för att kolla om ljudet fungerar som det ska.
    5. Testa kolla dina klipp på Youtube och återkom ifall det löste dina problem;):P

Ifall det inte skulle hjälpa så testa även detta:

1. Gå in på Inställningar > Utvecklaralternativ
    2. Bocka i USB-felsökning (om den redan skulle vara ibockad så bocka ur den först).
    3. Koppla din enhet till datorn med usb-sladd. Efter ca 10 sekunder kan du koppla ur den.
    4. Starta om Mobilen.

Hoppas att det hjälpte er:)

Last edited: 2 sept 2012
  16. Moonshine Fox

Moonshine Fox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har också detta problemet. Det driver mig till vansinne.

1. Det händer BARA i Youtube appen. Tittar du i browsern händer det inte, men då är du begränsad till 480p
    2. Det sker fortfarande i "icke-HQ" i appen, men inte fullt lika ofta.
    3. Det verkar hända mindre ofta när hela videon är buffrad, men fortfarande tillräckligt mycket för att man ska störa sig.
    4. Ingen skillnad på 3G/WiFi

Kan tillägga att när jag körde Cyanogen på luren hade jag INTE det här problemet. Vare sig i browsern eller appen. Det verkar bara ske på stock ROM.

17. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

jag har fortfarande detta problem, för mig fungerade en omstart bara temporärt.

nu har ett ännuvärre problem börjat visa sig, när jag har börjat åka kommunalt så gillar jag som många andra att lyssna på musik, det går bra sålänge jag inte gör något annat med telefonen. då börjar den jävlas ungefär som med youtube att ljudet spricket och slutar nån tiondels sekund lite då och då. min förra mobil kunde jag surfa med och göra annat när jag spelade musik och det var en gammal sunkig s1a.

ville testa något nytt och efter allt gott man hört om HTC så kändes det som ett ok val när man blev erbjuden en med förlängt abb. men det med musiken stör mig extremt mkt och youtube har jag gett upp kollar bara på datorn eller någon kompis mobil istället.

18. Spode

Spode Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim
    Telefon 2:
    LG G4 Dual-Sim
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Hur mycket ledigt minne har du i telefonen?

En orsak kan vara att den börjar ha slutet på minnet.

19. Moonshine Fox

Moonshine Fox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är något med ROMen som gör det. För testar jag en annan ROM (ex CyanogenMod) så funkar Youtubeappen och musiken finfint. Det är bara på stock ROM det händer. Det är något irriterande. Jag vet inte om det har med minneshanteringen att göra kanske?

Den verkar funka bättre direkt efter en hard reset, men det återkommer snabbt igen. Och inte fan ska man behöva resetta sin telefon varje gång man vill kolla på Youtube? Dessutom inte som att browser-versionen av Youtube går som en klocka utan skipp eller hack.

20. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

låter extra kul när man har 3 och troligtvis får nya 4.1 uppdateringen vid jul. fast att den fixar felen ska man inte vara allt för säker på.
    förstår varför dom släppte hox+. den här telefonen är tyvärr inte så bra, iallafall inte i sitt orginal utförande.