Skriva ut från Transformer?

Diskussion i 'ASUS' startad av Cirap, 16 jul 2011.

  1. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    ska plugga i höst, och funderar på en Transformer istället för windows PC (typ Eee PC). ska mest användas till anteckningar och lättare skrivarbeten. för tyngre arbeten synkar jag allt till stationära datorn.

    en funktion som dock kan komma att behövas är utskrifter. Klarar transformern av att skriva ut, antingen via USB eller via nätverk (wifi)? min egna skrivare tar minneskort så i värsta fall kan man lägga datan på minneskortet i dockan och skriva ut den vägen, men om det skulle behövs skrivas ut genom skolans dator är det nätverk som gäller. Känns som ett long-shot men kanske?

    kanske fungerar med appen Printershare som jag aldrig provat?
     
  2. StRob

    StRob Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är också väldigt nyfiken på det! Via iPad ska det ju gå via "airPrint" (tror jag det hette) så det vore ju märkligt om det INTE skulle funka på Android. :)
     
  3. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

  4. NorthBridge

    NorthBridge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag är tämligen övertygad om att du kommer att få problem i nuläget.
    Problemet är så vitt jag förstår, att Android inte har varit tänkt att fungera som en pc från första början. Precis som i Linux barndom finns det inga drivrutiner som fungerar för att få en utskrift att fungera.

    Med det sagt:
    Det ska visst finnas vissa "nya" skrivare som man menar att man ska kunna använda för att skriva ut från diverse olika enheter. Jag har inte sett någon test där en android-enhet fungerat ihop med en skrivare. Tidningen Android (tror jag att den heter) gjorde en test med utskrifter i sitt senaste nummer.

    Det finns appar i Market som fungerar ihop med vissa skrivare, men enligt testet jag läst finns många problem.
    Man kan använda Googles CloudPrint, men den kräver att du har en en pc igång med Google Chrome igång och dessutom är inloggad på ditt gmail-konto. Alternativt går du hem och skriver ut vid ett senare tillfälle från ditt gmail-konto.
    Själv skulle jag nog välja att spara mina dokument i ett cloud, på en usb-sticka eller på ett minneskort.

    Lycka till!
    (Berätta gärna senare hur du löste dina utskrifter)
     
  5. GAM-droid

    GAM-droid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har du en HP nätverksskrivare fungerar det. Dock så måste du göra om dokumentet till pdf. HP har en app på market som heter HP iprint.