Fråga: Skulle du köpa SGS II idag?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Vimes, 6 oktober 2011.

?

Skulle du köpa SGS II idag?

1. Ja

70 röst(er)
    76,9%
  2. Nej

7 röst(er)
    7,7%
  3. Kanske

14 röst(er)
    15,4%
  1. JonteeH

JonteeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag köpte min förra SGS2 förra lördagen.
    Aldrig varit mer nöjd med en telefon!

2. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Köpte min sgs2 när den precis släpptes och blev riktigt nöjd. Och telefonen blir bara bättre och bättre tack vore updates. Så skulle utan tvekan köpt den i dagsläget.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Rekommenderade SGS2 senast igår när en bekant ringde från butik och frågade vilken som var bästa mobilen just nu. :-*

4. MatteVTR

MatteVTR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

MINA ENHETER

Telefon:
    G3, Nexus5
    Jag var sugen på en, men man blir ju rädd när man tittar in i det här forumet? Är det nån som har en problemfri? :(

5. FruGrip

FruGrip Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp! Min är ca 1 vecka gammal och håller precis på att lära mig om alla dess möjligheter. Funderar på att slänga bort datorn till och med (skämt å sido) För denna är sååå snabb, dock aaaaningen missnöjd med batteri tiden men men, man kan inte få allt....Fast jag skulle köpa den! ABSOLUT!!!

6. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Har inte märkt ett enda problem jag! Sen skriver ju inte direkt folk på forum om " icke frågor" . Det vore ju lite underligt! på forum får man ju oftast väldigt komprimerad information och det tas oftast upp diverse problem därför blir det nog lite små skevt om man bara går efter vad som skrivs exempelvis här inne.

Sent from my GT-I9100

7. dubalizer

dubalizer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min är problemfri, snygg och brutalt kraftfull :)

8. Osyx

Osyx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8
    Telefon 3:
    OnePlus 8 Pro
    Har en och älskar den och hoppas på en uppdatering till ICS, annars önskar jag halft att jag väntat på nexus prime:-P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

9. ehrlin

ehrlin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det är ju bara nördarna och de som har problem och behöver hjälp av nördarna som hänger på ett sådant här forum. De som har telefoner som fungerar bra startar ju inte en tråd om det precis.

SGS2 skulle inte vara så populär om det var en massa fel på den. Min har fungerat helt utan problem sedan jag köpte i maj. Likadant för alla jag känner som äger en (typ 4 till).

Skulle jag gå i telefonköpar tankar idag skulle jag avvakta lanseringen av Prime. Om den inte släpps före jul eller inte når upp till förväntningarna så skulle jag nog fundera på SGS2.

10. Wongo

Wongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det skulle jag, då jag just beställde en! 2000 kr gick den på, otroligt värt tycker jag :D Sitter just nu på en riktigt dålig mobil (ironiskt nog en Samsung) som verkligen behövdes byta ut! Jag tror och hoppas att jag kommer bli nöjd med köpet :)

11. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Förstår tanken på om man ska slå till nu eller om man ska vänta men oavsett är det ju så att det alltid lär komma något värre om ett halvår. Köper du en SGS2a nu så finns det snart telefoner som bräcker din lur. Men köper du nästa värsting kommer det ändå inte att dröja mer än ett halvår innan det finns lurar som är värre.
    Det enda du kan vara säker på är att om du låser ett abonnemang på två år så kommer din telefon att vara förhållandevis trött jämfört med andra (nya) lurar när ditt abonnemang går ut.

Man får väl helt enkelt bara se till vilka behov man har för stunden och köpa en tfn efter det.

Vad det gäller priser så sjunker de så fort ett företag lanserar något värre men då kommer du att stå inför valet: Ska jag köpa den nya värstingen eller den gamla som är billigare?

Jag tror att om man alltid ska vänta på något bättre så kommer man att få vänta tills jordens alla kiselgruvor har sinat.

12. Wongo

Wongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mycket bra talat! Visserligen känner jag att Nexus Prime kanske hade varit värd att vänta på, men 2000 kr är nog lååångt under vad den kommer kosta, och som fattig student väger priset ganska tugnt! Och även fast min S2 kommer att få pisk inom ett halvår så kommer jag nog ändå vara nöjd :)

13. MadMartigaN

MadMartigaN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Det blir ett JA på den frågan. Jag är mer säker på det nu än jag någonsin har varit. :) Underbar telefon.

Sent from my tribute to Alexander Graham Bell.