Problem: Skumt laddningproblem

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av vispop, 4 aug 2016.

  1. vispop

    vispop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej alla,
    Jag har en Note3 som jag bara älskar. Köpte ett nytt batteri för ett halvår sedan och brukar klara mig ca 48 timmar på en laddning.
    För några dagar vaknade jag och fann mobilen med laddkabeln i från väggen men med bara ett par procents laddning. Tänkte att det var något tillfälligt, glapp eller liknande, och laddade sen under dagen via datorn och usb. Nästa natt stoppade jag i laddkabeln och då hade batteriet ca 50 % kvar men när jag vaknade hade den endast ökat med några få procentenheter. Provade då att ladda i bilen på väg till jobbet och hade efter ca en timme endast laddat med två procent. Väl på jobbet laddade jag via datorn igen och det fungerade.
    Nu började jag att felsöka, provade olika kablar mm mm. Jag installerade Battery monitor och har kommit fram till att mobilen laddar bäst med 450ma via usb kopplad till datorn. Kör jag från väggen eller bilen med ca 1800ma laddar den fruktansvärt långsamt (56 timmar kvar till fulladdat). Det vanliga är ju precis tvärs om.
    Jag mailade företaget jag köpt batteriet från och fick följande svar:
    "thank you for your detailled description. But as you described the problem this doesn’t sound like a problem of the battery as with USB-charger it obviously can be charged without problems and the battery itself does not regulate charging currents. So for me this sounds more like a problem in the charging electric / security electric of your phone."

    Någon?
     
  2. Razpootin

    Razpootin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Skulle nog tippa på att det är batteriet.
    Antar att du inte köpt ett officielt Samsung batteri?

    Annars får du väl prova med att göra en återställning.
    Om du vill besbara dig mycket besvär med felsökning osv, så kan du ju förhållandevis billigt få ett äkta Samsungbatteri för 179 spänn på 24.se.
    Köpt två stycken där, som funkar utan problem.
     
  3. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog också tippa på batteriet, men testa för säkerhets skull att göra rent porten med lite elektronik rengöring och se om det hjälper.