Problem: Skumt problem - Factorymode?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av gosa, 9 sept 2014.

  1. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Hej Alla,

    Jag har fastnat i en skum grej som enligt googling kallas "Factorymode". Har en svart fyrkant på skärmen med massa intessant (eller inte) information på skärmen i gul text. Det går att starta grejjor bakom denna ruta, men jag blir inte av med den.

    I övrigt funkar telefonen som vanligt, förutom att den käkade upp mitt batteri på en förmiddag när jag normalt har över 90% kvar vid lunch.

    Sökte lite på problemet och läste att man ska kunna redigera en textfil som heter "factoryapp" - en fil jag inte har.

    Ideer? Vill ju ogärna blåsa telefonen, men samtidigt drar den nu mer batteri än min billiga kontorsladdare hinner peta in. så helt ok mår den ju inte. Luktar f.ö. lite småskumt om den "under" batteriet (som inte blir varmt även om telefonen är det).
     
  2. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Låter som något felsäkertläge. Förutsätter att du har startat om den samt återställt den. Så lämna in den om du har garanti kvar.

    /Tapatalked
     
  3. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Gå in på utvecklarinstallningar och kolla så du inte klickat i nåt där.
     
  4. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Reset gjorde jag aldrig - ville liksom försöka klura ut en lösning innan jag skapar mer arbete för mig själv än jag har tid med för stunden.

    Kollade utvecklaralternativen det första jag gjorde och startade om ett par gånger. Det var först när jag ryckte batteriet och lät telefonen ligga ett tag som det senare försvann.

    Kan ju fortfarande inte förklara vad det var som hände dock...

    - Tack iaf för att ni tog er tid att svara!
     
    Last edited: 10 sept 2014