Problem: skumt trubbel med mönsterlåset

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av ladugard, 26 jul 2018.

Taggar:
  1. ladugard

    ladugard Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjo!

    Har en samsung galaxy A6+ som verkar ha ändrat mönsterkod alldeles själv. När jag vakna i morse och skulle låsa upp den som vanligt sa den att jag hade angett fel mönster – trots att jag vet med 100% säkerhet att jag det är rätt. Har inte ändrat mönstret en enda gång sen jag skaffade den.

    Har testat att fortsätta försöka låsa upp den i hopp om att få ett alternativ till upplåsningen, men efter att ha angett "fel" mönster 120+ gånger händer fortfarande inget nytt.

    Kan inte heller stänga av eller starta om telefonen; måste ha mönstret för det, och batteriet kommer jag inte åt att plocka ut på den här modellen.

    Nån som har någon aning om vad som kan ha hänt? Finns det nån google/android tjänst som kan hjälpa mig ta bort låset via dator? Eller måste jag vänta på att batteriet ger sig? (som för övrigt är på 97% just nu...)

    EDIT: Har nu även testat samsungs egna "find my phone" tjänst, men när jag försöker låsa upp får jag bara upp att "ett fel inträffade"...
     
    Last edited: 26 jul 2018
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Du kan väl ändå tvinga en omstart av enheten genom att hålla inne powerknappen en lite längre tid.
     
  3. ladugard

    ladugard Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Näpp, funkar inte i låst läge. Efter cirka 10 sek så stänger bara skärmen av sig.