Skumt uppkopplingsproblem?

Diskussion i 'Axon 7 / Axon 7 Mini' startad av Aene, 29 okt 2017.

  1. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Köpte en Axon 7 här på Swedroid i våras. För ett tag sedan installerade jag B04 då jag tyckte att den fungerade bäst för mig. Så gjorde den också i ett par veckor. Men så en morgon när jag skulle ringa med den så kopplades samtalet ner direkt. Provade jag då att starta Play eller Chrome sa den att jag var offline.
    Tänkte först att det var pga mitt kontantkort, att pengarna var slut eller så. Men så var det inte och av en händelse fick jag för mig att nollställa nätverksinställningarna och då hoppade det igång igen.
    Sedan på kvällen var det samma sak igen och imorse provade jag att göra en factory reset och efter det uppgradera till B05. Då hoppade det igång, men nu är det stopp igen.

    Under hela tiden har den visat att den har uppkoppling till Telias nät(och till WiFi när det har funnits tillgängligt). Det verkar även gå att ringa till den. Jag sa se om jag kan få tag på ett sim-kort från en annan operatör och se hur det fungerar. Men vad mer kan man prova? Någon som varit med om något liknande?