Fråga: Skyddsglas efter skada?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Naki, 27 mar 2023.

  1. Naki

    Naki Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Upptäckte precis att något har landat på min Pixel 6a så jag har en liten krosskada på högra sidan som går ut i tunn spricka över till vänstra sidan. Började därför fundera på ett extra skärmskydd för att förhindra att det blir värre.
    Hittade https://www.amazon.se/dp/B09YJVTLBN i en tidigare tråd här på Swedroid. Men som recensionerna påpekar lär jag i sådana fall tappa fingeravtrycksläsaren. Inte för att jag använder den, men ändå.
    Men kommer det hjälpa något eller är det bättre att bara leva med det?
     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    Det kan definitivt hjälpa men framför allt så gör det att man inte känner av det med fingret och kanske ännu värre får glas i fingrarna beroende på hur mycket skärmen spräckt.

    Har själv satt på skärmskydd på en tidigare telefonen där skärmen spruckit.
     
    Kristy gillar detta.
  3. Naki

    Naki Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Tack! Köpte och provade men jag känner mig väldigt besviken. Funderar på om det spruckna glaset orsakat någon ytterligare skada, men det låter otroligt.
    Innan jag satt på det så kändes skärmen lika responsiv som tidigare. Men efter så behöver jag ofta trycka fler gånger och se till att jag trycker rakt på det jag vill trycka på.
    Så vitt jag kan se sitter det på som det ska. Men det konstigt och är inget jag tyckt varit något stort problem med skärmskydd tidigare.
    Lite sugen på att försöka sälja den som reparationsobjekt och köpa en ny, men nu kan jag väl lika bra vänta ett litet tag till och se om 7A kommer till sommaren.