Skype för Android: hackande ljud, fördröjning - åtgärd?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Xboy, 11 maj 2011.

1. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Jag har den senaste versionen av Skype installerad på min icke-rootade HTC Magic 32B som kör Vodafones officiella Froyo (Android 2.2). Tyvärr är ljudet i Skype så dåligt att det i princip inte går att använda, trots att jag har WiFi-uppkoppling och fri sikt till routern. Ljudet hackar och det är dessutom någon sekunds fördröjning. Problemet uppstår även om jag precis startat telefonen och därmed inte har något annat program igång än Skype (jag kör alltså inga resurskrävande widgets eller andra program alls, utan håller min telefon så "ren" som möjligt).

Har någon upplevt något liknande? Hur löste ni det isåfall? Skypes officiella hemsida för Android är tyvärr riktigt dålig och ger ingen hjälp alls.

2. Blomsternisse

Blomsternisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Din Magic har helt enkelt för klen hårdvara. Min gamla HTC Hero kunde inte heller köra Skype, men min Nexus S och ZTE Light har inga problem med Skype.

Xboy gillar detta.
  3. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Tack för förtydligandet, Blomsternisse. Jag trodde inte att Skype ställde sådana höga systemkrav enbart för ljudkomprimering, men allting talar givetvis för att du har helt rätt - därför är det bara att hoppas att Gtalk är mera optimerat och att dess nyintroducerade talfunktion kommer att få officiellt stöd för Froyo inom kort.

Återigen, tack så mycket för din hjälp och dina erfarenheter!

4. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

min spica har också alldeles för stora problem med skype, jag provar en ny rom just nu så vi får se om det blir bättre då :)

jag har provat att ringa htc desire z - spica = failat ljud, vi provade också att ringa desire z till x8, något bättre blev det mmen långt ifrån bra :(

5. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

När jag hade min Magic fungerade det inget bra, men med min Desire HD fungerar det kanon :)

Xboy gillar detta.
  6. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Bra att höra, Anton. Även ditt inlägg verkar bekräfta att HTC Magic har för klen hårdvara för att kunna hantera Skype för Android (som verkar vara ett riktigt ihophack och knappast särskilt optimerat, som sagt).

7. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Kanske kan det fungera med Viber, om du gärna vill köra samtal över datatrafik? :)