Skype på spica

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Dava, 13 feb 2011.

  1. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej!

    Är det någon som fått skype att fungera som det ska? Innan jag rootade så fungerade det, men ljudet kom ur den bakre högtalaren så att det blev eko för den jag pratade med. Nu med CM så kommer ljudet ur rätt högtalare men telefonen rebootar när någon svarar..

    Sent from my GT-I5700 using Tapatalk
     
  2. Feisson

    Feisson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    779
    Telefon:
    Iphone 12 max pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 12 max pro
    Jag har precis installerat Skype men har ingen att testa. Men jag ska testa ringa till min tjejs Skype senare nån dag då hon har inte installerat än på hennes Iphone. Hoppas nån kan ge svar till dig ganska snabbt.
     
  3. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag kör den senaste CM versionen av android 2.2, Skype funkar perfekt för mig, har pratat i flera timmar dom senaste dagarna. Det laggar ibland litegrann i början tycker jag, den första minuten typ, men sen blir det bättre. Vet inte varför det är så. Jag brukar task-killa alla andra onödiga appar som är igång precis innan jag börjar samtala på skype.

    edit: Ljudet hos mig kommer ur den lilla högtalaren, som att man faktiskt snackar i telefonen alltså. Dock använder jag mig av headsetet och det funkar perfekt, förutom att man inte verkar kunna svara/lägga på med headset-knappen.
    Använder för övrigt ett Sony Ericsson MH700 headset, så SE's 4-pin 3.5mm kontakt fungerar med Spican, precis som dom flesta 4-pin Nokiakontakter ska fungera. iPhonelurarna funkar dock inte med Spican, ifall nån undrade.
     
  4. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Okej, kanske ska testa att task-killa alla andra applikationer innan jag testar nästa gång då:)

    Edit: Det gjorde ingen skillnad, det går bra att ringa upp och ljudet från tonsignalen kommer i rätt högtalare men sen hänger sig hela telefonen… om den inte rebootar av sig själv. Hårdvarufel?
     
  5. Bejje

    Bejje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har en spica med Android 2.1 men får ljudet ur den bakre högtalaren. Hur ställer jag in så att ljudet kommer ur rätt högtalare? Hittar inte det och jag misstänker att skype helt har missat att lägga till en inställning för detta. Som det är nu så känns det ju ganska värdelöst.
     
  6. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hur fungerar det med headset?

    Sent from my GT-I5700 using Tapatalk
     
  7. Bejje

    Bejje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har inte testat det faktiskt
     
  8. Bejje

    Bejje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fortfarande ingen som vet varför det är så här? Sedan jag skrev i den här tråden senast så har det kommit massor av uppdateringar för Skype, men ingen har hjälpt. Fortfarande kommer ljudet ur den bakre hötalaren och fortfarande har skype inte lagt till någon inställning för att ändra högtalare.

    Min sambo som har en Sony ericsson telefon har samma problem och hon kör också android 2.1

    Kollar man på Android market så står det dock att programmet är kompatibelt med min telefon och att det ska räcka med android 2.1, men det är lögn eftersom det inte funkar.
     
  9. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag kör SGM next generation och när jag använder skype så laggar det som fan när den andre pratar men för den så låter ljudet bra
     
  10. Bejje

    Bejje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nåja, jag hoppas att det här inte kommer bli ett problem nåt mer. Jag hämtade precis ut en Xperia Neo på posten, så jag tror nog att skype ska funka bättre på den.