Problem: Skype problem - Galaxy S4

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Bilal, 12 maj 2014.

  1. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Jag har upptäckt ett problem med Skype i mobilen.

    Det är så att varje gång min skärm är avstängd och någon ringer mig ett Skype samtal, så ringer det inte hos mig. Det ringer som vanligt hos den som försöker söka mig, men hos mig händer inget alls.

    Detta uppstår också ibland när skärmen är på, och de enda gångerna som Skype samtal fungerar felfritt är när skärmen är igång och Skype appen är öppen i displayen.

    Detta uppstår oavsett om jag är uppkopplad på WIFI eller 3G/4G.

    Är det någon som har stött på liknande symptom eller har en aning om vad problemet beror på?

    Kan även tillägga att jag har senaste versionen av Skype från "Play Butiken" och även senaste versionen av KitKat i telefonen.
     
  2. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Detta är ett problem som även min fru har på sin Note 3. Frågan är om felet ligger i telefonerna eller i Skype appen?
     
  3. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Får oxå samma problem ofta OM jag rensar/stänger skype i listan över senaste använda program. Efter det brukar det strula som du säger. Gör jag inte det och ser till att processen ligger kvar cachad så funkar det som det ska 90-95% av tiden alla fall.

    Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk
     
  4. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Jag har varit i kontakt med Skypes Chat support, och de kunde inte hjälpa mig. De menar på att det inte ska finnas några problem alls, men jag har installerat en lite äldre version av Skype, där fungerar det bra. Enda nackdelen är att Bluetooth funktionen inte verkar fungera

    Nedan hittar du en länk på Skype versionen som verkar fungera:

    https://www.dropbox.com/s/h6dc5phlnz0bjeh/skype-4-4-0-34403-es-en-br-fr-de-it-android.apk

    Undrar faktiskt vad det är som har gått snett i senaste versionen?
     
    osvanberg gillar detta.