Skype / VoIP problem

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av McChicken, 12 jan 2010.

1. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ja för det är ju så dyrt att ringa... Not.

2. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jag gissar att han vill ringa utlandet mycket. Då är samtalen inte lika billiga direkt. :( Minns när jag var i Tonga strax efter millenieskiftet och kostnaden var 40 kr/minut. Då hade VoIP suttit fint. ;) Nu har ju iofs priserna sjunkit till strax över tjugolappen per minut men är fortfarande inte direkt billigt.

3. Joppeflopp

Joppeflopp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Jag har inte brytt mig innan och har inte märkt av någon reaktion heller. Men låt oss säga att fler och fler skulle börja använda VoIP och plötsligt blir telefonräkningarna lägre och lägre, tele2 får in mindre och mindre pengar. Då blir det plötsligt någonting de kanske vill bry sig om. Jag förstår självklart att detta inte är något som kommer hända imorgon. Men rent hypotetiskt, om de skulle få för sig att beivra detta om det nu står i något avtal. Vad har de att komma med?

4. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jag tvivlar starkt på att de skulle dra igång någon rättslig process om avtalsbrott som du talade om tidigare. Troligen tar de kontakt med dig och berättar hur de ser på saken etc. En kund som betalar men utnyttjar nätet mer än vanligt är bättre än ingen kund alls. Med tanke på hur många operatörer vi trots allt har i Sverige så kan de nog inte bara gödsla med kunder och bygga upp badwill överallt. Det extremaste de någonsin skulle göra lär vara att stänga av din datatrafik.

5. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

INGEN ?

Nu skall jag "Basha" er lite....märkligt att INGEN har åsikter i denna Skype/ VoIP fråga, är inte Nexus One ett kommunikations verktyg ?
    ....är det INGEN av Er som använder SKype, VoIP eller SIP för Er dagliga kommunikation ?
    det är ju liksom detta som är "grejen" med Mobilt bredband...varför betala om man kan ha det Gratis...eller använder du OPM ( Other Peoples Money)
    God Skype ( Fring) funktion är ett måste för mig.....men jag är tydligen en "udda fågel"

6. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej McChicken och er andra,
    Själv kan jag VARMT rekomendera TruePhone för VoIP. Funger otroligt bra, bra ljudkvalité och om det är ngn delay så märker iaf inte jag av den. Ladda hem från butiken, följ instruktionerna i skärmen och ngn minut senare är det klart för VoIP. Till och med en IT-amatör som jag fixade det. Att det är gratis är ju ett kul +

Finns en tråd också...

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=4827&highlight=truephone

7. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

När man använder mikrofonen till VoIP och annat, funkar den där "oljudsfiltreringen" då också?

/Söder

8. mrphille

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Vet inte om detta är svar på din fråga men enligt mina vänner hörs jag rent och bra och som sagt så hör jag mina vänner otroligt bra. Kort och gott, bra kvalité i båda riktningar.

9. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Det svarar kanske inte direkt på frågan, då jag var intresserad om tekniken funkar på micen alltid, eller om det är något "program" som ska funka tillsammans med andra program när man pratar. Eller annan process kanske man ska säga.

Indirekt säger du ju dock att VoIP funkar bra med micen, hur som helst. :)

/Söder

10. mrphille

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Okej, då är jag med. Som sagt är jag en idiot när det gäller teknik och skulle behöva en "...... for dummies" rörande det mesta kring programering och IT. Så vilka processer som tas i bruk har jag inte en susning om utan nöjer mig som sagt med att appen verkligen funkar, såväl med headset och enbart som telefonlur.

Ledsen för min okunnighet :)

/Phille

11. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

:)
    Nu får du det ju som att låta att JAG skulle kunna något om programering. :)

Dock antar jag att det finns någon slags process som sköter filteringen, eller så är det BARA hårdvara. I så fall är det kanske ALLTID så att micen filtrerar, och det är ju bra i så fall.. :)

/Söder

12. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sipdroid använder sig av SIP och det ska funka, programmet har funnits länge nu, jag kunde inte få den att ringa i min Magic/Hero tidigare men idag måste det gå fint (har tre dock så inget public IP utan ett som är internt i tres nätt) när min nexus landar ska jag få det att funka med en guide också till er

Alltele har en tjänst för 20/mån så att samma nummer ringer både hemma och i de andra voip klienterna (dvs Nexusen snart)

13. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
  14. McChicken

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

inte för att klaga på din länk...tittat på den själv...MEN
    Jag vet inte vad du har haft för Smartphones förut...men detta kunde (min nu gamla) Nokia N95 oxå göra för 3 år sedan.....OK inte lika bra, men dock...

MEN om du har haft en icke Jailbreakad iPhone då förstår jag att du är imponerad....

sitter nu och skriver detta på min N900....som har sina problem, men jag tror att det finns videos på You tube som visar +25 apps rullande på N900 samtidigt...

15. McChicken

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

söker fortfarande en fungerande lösning för SKYPE och 3G, Truephone KAN INTE .... bara över WLan

16. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    haha det var inte det jag menade, utan det hade diskuterats om den klarade av multitasking så jag la upp länken för att de skulle kunna se att de gjorde det.

17. kottkrig

kottkrig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då är Fring det bästa alternativet.

Själv väntar jag på att Skype tar tillfället i akt nu och tillverkar en killer-app för Android innan Google Voice kommer till resten av världen. De har ju verkligen en underbar plattform att integrera ordentligt mot. Skitgött om de integrerat ordentligt i kontaktlistan så att man kunde välja att göra alla utlandssamtal via Skype automatiskt, eller till alla hemtelefoner.

18. McChicken

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

19. thompa

thompa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdatera telefonen så ska du se att det fungerar bättre.
    Kom en firmware för några veckor sedan som fixade SIM-problemet plus en hel uppsjö med annat.
    Dessutom är telefonen än mer rapp efter uppdateringen.

20. Nixi

Nixi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag testade igår på min Nexus och det gick helt ok med Fring. Har använt Fring innan på en Nokia. Jag kör med SIP stödet till min VOIP server. Ljudet är inte så jättebra men det det duger gott.

Är det någon som kan få igång Sipdroid så berätta hur ni har gjort. Jag får mystiska fel på servern. Den registerar dock ok.