Skype / VoIP problem

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av McChicken, 12 jan 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Är Fring det bästa IM att lägga in om man vill kunna komma åt ICQ, MSN och Skype-chatten också?

Eller det där Buddy-något är bättre?

/Söder

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Till er alla som vill ha en fungerande VOIP
    1. jag har testat Sipdroid med Alltele över wifi och 3g (har 3 som op.) och det funkar lite så där ringa ut funkar men inte att bli uppringd
    2. sipagent FUNKAR PRIMA både via 3g och voip , den fixar stun och har en NAT man kan välja att använda med stun-servern men min funkar utan stun , både ringa ut och in trots att tre ger en halvadan ip till os med data.tre.se
    fråga på gärna om ni undrar något

3. Nixi

Nixi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Grattis till att det fungerar. För mig fungerar varken Sipdroid eller Sipagent. Jag kan få båda att registrera men ingen fungerar för att ringa med. Den startar men lägger på direkt. Sipdroid fick jag en gång till att ringa vid inkommande samtal men det gick inte att svara. Kör på Nexus One. Jag har tidigare kört alla möjliga klienter så som hårdvaru SIP telefon, Windows Mobile klienter samt VOIP klienter från Linux och allt har fungerat. Jag kör med egen Asterisk server men som sagt kontot som jag har provat nu fungerar på allt annat.

Någon som vet något tredje alternativ? Jag vill inte ha Fring eller liknande. Jag vill kunna ha en direkt länk till min server med SIP eller IAX2

4. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

5. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

konstig att det inte funkar, mejla utvecklaren av Sipagent och fråga om du behöver sätta på eller stänga av vissa saker i din * , du kan tala om om du kör WIFI i sammalan utanför, 3g , operator mm
    har du testat lägga in openstun i sipagent mm
    jag vet inte kanske den senaste versionen funkar då alla fick problem med Android 2.0 på droid och 2.1 på Nexus, kan du be någon testa med en magic/Hero/liquid , kan du få det att funka i emulatorn ?
    du ser att det är många steg man bör gå igenom innan man ger upp.