Slänger min desire om jag inte får bytt Radion. Behöver hjälp!

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av jonsson.gbg, 25 jan 2012.

  1. jonsson.gbg

    jonsson.gbg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Farligt nära att slänga min desire och köpa något nytt nu.
    Jag har ett STORT problem som gör att om jag inte kan lösa det åker den i miljöåtervinningen. Jag tappar samtal hela tiden och 3g verkar koppla ner så jag kan inte surfa lite då och då. Vilket gör mobilen helt oanvändbar. Jag tänkte nedgradera min radio då jag har den senaste men har mött alla hinder. Har försökt gå efter denna: HTC Desire (GSM): FAQ - CyanogenMod Wiki
    Jag kan inte uppdatera genom recovery då Clockwork mod inte stödjer detta längre, jag kan inte gå via ROM manager då av någon anledning inte kan ge den superuserpermissions och Fastboot fattar jag bara inte.
    På alla forum länkar alla till länken nedan men vad gör det om ” modaco r5 root pack” inte går att få tag på.
    xda-developers - View Single Post - [RADIO] HTC Desire Stock Radios [LATEST 5.17.05.23] [29/05/11]

    Vad göra?
     
  2. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Du har inte tänkt på att det kan vara hårdvaru relaterat?

    Vilken ROM kör du?
    Jag kör Cyanogenmod 7 med senaste radion (den du har troligtvis) och för mig funkar den fin fint. Vilken kernel använder du?
     
  3. jonsson.gbg

    jonsson.gbg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har CM7 7.1 (2.3.7) med radion 32.56.00.32U_5.17.05.23 och ClockworkMod 5.0.2.0
     
  4. rolle_84

    rolle_84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har haft rätt mycket problem med cm7 länge. Men böt till oxygen och gps, 3g wifi funkar kanon nu. Kör mycket turf och tränings appar .

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  5. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    1. Har du testat att TOTALT wipa luren och formatera om SD?
    2. Vad menar du med "Clockwork mod inte stödjer detta längre"? Går det inte att flasha en zip med radio från recovery?
    3. Har du testat andra ROMar?
     
    jonsson.gbg gillar detta.
  6. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Pröva att flasha om ROM:en kan kanske lösa problemet. Frågar igen, vad har du för kernel? :) Har du tappat telefonen nyligen?


    Att formatera sd-kortet lär inte hjälpa. Nyare versioner av clockwordmod har, ja vad kan man säga, andra sorters sätt att installera filerna på. Är vad jag har förstått iallafall :)
     
    jonsson.gbg gillar detta.
  7. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Du kan flasha radio med androidflasher också. Så flashade jag min htc iaf.
     
    jonsson.gbg gillar detta.
  8. jonsson.gbg

    jonsson.gbg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen

    Först, tack för alla svar :D

    1. Jag gjorde en total wipe för en månad sedan, men problemet att jag tappar samtal hade jag innan jag gjorde det och det blev ingen förbättring. Jag har för mig att problemen eskalerade när jag bytte radio.
    2. De var tydligen tvungna att ta bort denna funktion för att den skulle fungera med android 3.0 och högre. Det skulle kunna fungera om jag nedgradetar till 2.7.0.5 men jag hade jätteproblem att uppgradera mig från den versionen förra gången så jag är lite orolig att jag skulle få samma problem igen. Dessutom vet jag inte hur jag skall nedgradera mig utan ROMmanager (Har ju inte fått superuser permissions att fungera så programmet fungerar inte) https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=60083&highlight=installera+radio+recovery
    3. Har ju kört standard CM7.0 och den fungerade bättre

    Jag har kernel: 2.6.37.4@Desire-kernel elelinux@elelinux-computer # 36 (Elelinux-CM7.1-Desire-v2.4) Säger inte mig så mycket men såg att det hade kommit upp en ny version. Värt att göra en totalwipe och uppgradera kanske?
    Har inte testat, kanske är lösningen. Om inte uppgraderingen av ROMen och Kerneln fungerar är detta en bra plan B
     
  9. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Du kör elelinux cm7 version antar jag, jag kör nämligen den också och där funkar allt fin fint. Gör ett sista försök på ROM sidan genom att tanka hem den senaste versionen i hans tråd. 2.8 tror jag det är och sen gör du backup på allt du vill ha kvar i telefonen. Wipar allt och flashar ROM:en på nytt, sen återställer du bara allt.

    Om det inte funkar pröva med att flasha ny radio med android flasher som en annan skrev i tråden.

    OM inte det heller nu skulle funka då så verkar det vara hårdvaru relaterat så du får ta kontakt med telenor eller vem som nu äger telefonen :)

    EDIT: Pröva att sätta över ditt SIM-kort i en annan telefon, jag kom på att jag hade liknande fel för ca. ett år sedan och de visade sig att mitt SIM-kort inte var helt friskt :)
     
    jonsson.gbg gillar detta.
  10. jonsson.gbg

    jonsson.gbg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har faktiskt uppgraderat mig till elelinux nya 2.8. Egentligen bara vänta och se om det bättrar på sig.
    Jag återkommer om någon dag när jag vet om det har bättrat sig.
     
  11. jonsson.gbg

    jonsson.gbg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej. Nu kan jag bekräfta att min Desire har blivit som ny, fast bättre. Tappar aldrig samtal, superuser permissions fungerar kanon, batteriförbrukningen har minskat. Nu är det som den skall vara. Tack för alla hjälp!