Slänger skiten i väggen nu! på riktigt!

Diskussion i 'Hero' startad av Hyppe, 21 dec 2010.

  1. Hyppe

    Hyppe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    gjort följande

    1. Settings - Date & Time - Automatic (kryssat av)
    2. Lagt till klockan på ignorelist på taskkiller

    Återkommer med resultat! nytt hopp, men fan vad tjuriga dom var på jobbet i dag :\

    tack för alla tipps.
     
  2. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Testat ta bort task killer.? XD

    Sent from my HTC Hero HD4 using Tapatalk
     
  3. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det är inte tiden som uppdateras när du unlockar, det är grafiken.
     
  4. thezood

    thezood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är ju bara att inse att HTCs ROMmar inte funkar som de ska. Jag hade en massa problem med detta innan jag rootade. Nu kör jag Elelinux 2.2, där alarm (och allt annat) funkar perfekt. Det är så lätt att roota att det inte finns någon anledning att inte göra det, det kan bara bli bättre.
     
  5. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 935
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Men herre gud köp en billig väckar klocka på clas olsson = problemet löst!
     
  6. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Bara medhåll... ;-)

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  7. Forged

    Forged Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Själv har jag haft precis samma problem med väckarklockan på min Hero och fortsatte att vara problem efter att jag tagit bort task killer och resettat telefonen.

    Om man låste skärmen (lägg på knappen) så ringde ibland inte alarmet eller att den kunde ringa 20 min för sent. De gånger den inte ringde så gick alarmet igång direkt när man låste upp skärmen. Låser man dock inte skärmen så gick larmet alltid igång.

    Slutade dock med att jag köpte en vanlig väckarklocka istället. Har även kört in elelinux 2.2 på Heron och de gånger jag använt alarmet så verkar det ha fungerat.
     
    Last edited: 1 jan 2011
  8. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    +1

    håller med till fullo..
     
  9. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Håller med nästan till fullo dock har jag först mobilen så att man kan få vakna till ngn bra låt och sen 5-10 minuter senare drar klockradion igång och då får man ha en väldans otur om man inte ska vakna av ngn av dem.
     
  10. Plams

    Plams Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig haft det här problemet, men stock (1.5 och 2.1) eller elelinux froyorom.
    Har dock aldrig använt task killers, kan vara därför också...
     
  11. Clintann

    Clintann Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Ja, jag har samma problem.
    Har nog hittat lösningen.
    Om jag klickar i rutan för larmet och sedan ändrar tiden brukar inte larmet funka.
    Men om jag ställer in tiden sen klickar i rutan så funkar det för mig..
    Märkligt, men jag har lagt märke till denna tendens.
     
  12. Laj.

    Laj. Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hmm...kanske dax att roota klockradion istället och kasta in någon elelinux-rom?

    Jäpp, så får det bli.

    :D
     
  13. ilsk3n

    ilsk3n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 iii

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 iii
    Telefon 2:
    Pocophone F1
    Har kört både Hero och Desire, med flera olika versioner, under 1-1.5års tid.
    Har använt väckarklockan dagligen, och aldrig haft några problem.

    Antingen har du en felaktig telefon, eller har du installerat något skräp som stör telefonen.
    :)
     
  14. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Jag har haft en htc hero, hade aldrig några problem med alarm.
    Jag tycker att du ska lyssna på människorna som har sagt att du ska ta bort task killer...det behöver inte en android-telefon.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  15. nazurro

    nazurro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    • Jag har en Hero, kör inte med taskkiller och vid flera tillfällen har larmet av någon anledning inte gått av
    • Min sambo har en Sony Ericsson X10 mini pro, som nu vid flera gånger inte har larmat som den ska
    • Jag har vänner med iPhone, som vid flera gånger inte har ringt vid rätt tid.

    Min väckarklocka för 9:90 på claes ohlson med teknik anno 1981 ringer alltid som den ska.

    (tänkvärt :)
     
  16. vaskebjorn

    vaskebjorn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inget att tillägga mer än att jag sällar mig till listan över dem som har problem med alarmet... Det har hänt lite då och då under det år jag haft Heron att alarmet inte ringt, men oftast har det funkat. Den här veckan har det dock slutat fungera helt verkar det som :(

    Jag laddade ner AlarmDroid för att se om det funkade bättre, testade i morse men vaknade istället av min andra klocka som jag hade ställt på en senare tid. När jag "väckte" min Hero började faktiskt AlarmDroid-larmet att ringa! Synd bara att det var nästan en timme efter att det skulle ha ringt...

    Jag använder en task killer ibland om jag har många appar igång, men aldrig efter att jag ställt alarmet. Har tagit för vana att ställa alarmet varje kväll trots att jag redan ställt in att det ska upprepas vissa dagar i veckan.

    Angående att skaffa en riktig väckarklocka...jo, jag har redan en. Men det är rätt smidigt att slippa släpa med sig en massa extra grejer på resa ;)
     
  17. Wavestation

    Wavestation Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej! Jag är ny här och lånar denna tråd lite. Idag var det tredje gången sedan jag köpte den för ett halvår sedan jag råkade ut för att min HTC Legend inte larmade. Det innebar att jag kom en och en halv timme för sent till jobbet. Som väl är har jag ett ganska fritt arbete, en kollega som var på plats och en chef som sitter 35 mil bort. Om någon snor min bil och kvaddar den eller om jag bilr överfallen, våldtagen och skändad har jag en viss förståelse då det kan handla om frustration och/eller taskig uppväxt, men när en så simpel sak som att ens väckarklocka i telefonen spontant slutar fungera till och från, så saknar det fullständigt mening och syfte. Det är enbart irriterande. Mening eller inte mening... problemet återstår, jag kan inte lite på min telefon. Jag har läst den här tråden och har några reflektioner.

    Till de som säger att man skall använda en riktig väckarklocka säger jag att ni har rätt. Man kan självklart använda en vanlig klockradio eller väckarklocka, eller en tupp också för den delen, men det handlar inte om det. Det handlar om larmklockan i telefonen och inte vilka olika alternativ man hitta.

    • Rootat eller inte verkar inte ha någon betydelse. Även telefonmodellen verkar vara av underordnad betydelse då det verkar drabba flera olika modeller och tillverkar, men HTC verkar vara överrepresenterade, kanske för att det är väldigt många som använder just HTC.
    • Problemet förekommer även om man inte har någon taskkiller installerad.
    • Problemet är mer eller mindre frekvent. I vissa fall är det mer regel än undantag att larmet inte fungerar, i mitt och andras fall kan det fungera problemfritt i månader och sedan, en vacker morgon, skiter telefonen i att larma och man försover sig. Sedan kan det fungera i månader igen.
    • Det verkar inte finnas någon konsekvens i när larmet slutar fungera och för vem
    I mitt fall är det en vanlig sketen HTC Legend som jag köpt via Telenor. Den är inte rootad och jag har haft Froyo Taskkiller installerad. Borde inte en taskkiller vara mer konsekvent än att bara stoppa larmet en gång varannan månad eller så? Jag har inga andra applikationer som larmar eller håller reda på tiden.

    Sammanfattningsvis verkar många tro sig veta vad som är fel, till exempel Taskkillers, men fakta visar att detta inte stämmer. Alltså vet vi inte vad det är som gör att larmet då och då inte fungerar. Jag tar tackamt emot teorier.

    Jag kommer att leta reda på någon gammalt SIM-kort och stoppa in det i min gamla Sony Ericsson K750i och köra den som larm eftersom den ALDRIG har klickat en enda gång. Den är som en AK-74 Kalashnikov. Men den löser inte problemet, jag kommer bara runt det och det är inte samma sak ;)
     
  18. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Jaaaa, jag skulle se till att lägga in klockan under taskkillerns "white list".. Rätt övertygad om att det löser problemet. Om inte annat så skadar det inte.


    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  19. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    En Android-telefon är en tämligen komplex dator. Att bygga en helt felfri dator är inte lätt, det blir dyrt och oerhörda restriktioner för vad man som användare kan/får göra. En sån telefon vill i alla fall inte jag ha.

    Äldre telefoner är enklare och därmed är det inte lika mycket som kan krångla. Jag tror på alla mina gamla telefoner som haft alarm så har det fungerat även när telefonen varit avstängd, vilket torde innebära att det ligger i en egen krets.
     
  20. tkhduracell

    tkhduracell Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skaffa en riktig analog väckarklocka om du nu har problem med hjälten :cool: